uppätna?

#1 - 3 september 2005 15:19
hejsan allehopa!har fått några guppy yngel och har en liten balja me grus å pump i då undrar ja om en mal (vet inte va de e för sort),damsugar mal skulle äta upp ynglen? uppskatar snabbt svar=)

har skrivit samma fråga på MALAR.
#2 - 3 september 2005 15:53
mkt möjligt men hur ser den ut är den svart och prickig eller ? isof. så kanske dom brukar va lite agresivare det är anctrictus mal.
Bilagor:
#3 - 3 september 2005 21:09
Beror antaglien på sorten.
I mitt 63L yngelkar så går en Ancistrus dolichopterus. Han är vegetarian och rör inte ett yngel.
Han har hittils passat 4 kullar med Platy. Inte ett enda yngel saknas.

I mitt stora kar finns två sådana Ancistrus oh några enstaka yngel som rymt. Ynglen till och med provbiter på dem och de rör dem inte tillbaks utan bara flyttar sig.
#4 - 4 september 2005 00:33
Hej
Vet inte så mycket om guppyyngel men tror inte att dina ancistrus ätit upp några yngel.
Självdöd,"kannibalföräldrar.
Troligare svar!!!.
MVH Marta
#5 - 4 september 2005 07:02
[QUOTE=PeterFag]Beror antaglien på sorten.[/QUOTE]

Det gör nog det, mina är väldigt agresiva på mina bottenfiskar när det är mat-dags.
#6 - 4 september 2005 10:08
ok men asså de här är ca en vecaks gamla yngel i en balja på max 8-10 liter å ja har inget filter så ja byter vatten lite offtare å så tänkte ja att de skulle bli lite roligare me en mal i åxå. så till frågan: kan ja ha en damsugarmal i baljan me yngel?
#7 - 4 september 2005 10:10
å tack för alla svar=)
#8 - 4 september 2005 10:52
[QUOTE=GroMit]så till frågan: kan ja ha en damsugarmal i baljan me yngel?[/QUOTE]

Ja klart du kan.

Annons