Undulater som bor utomhus?

#1 - 21 mars 2004 17:06
Åker en viss busstur nästan varje dag och då får jag se det hemska..utanför en stor villa hänger det en liten fågelbur utomhus!..i buren flyger det omkring 2-3undulater (de ser ut som undulater i alla fall på en avstånd). I år har buren varit ute dygnet runt (har åkt med bussen förbi olika tider) sedan i februari..då var det runt omkrig -15c vissa dagar(nätter).

Är detta djurplågeri eller går det bra att ha undulater ute i kylan? Vilka fågelarter går att ha ute i sådan väder året runt (som liknar undulater)?
#2 - 26 mars 2004 22:51
Är det ingen som vet?? Jag har läst mig till nu att man inte ska utsätta undulater för kyla. Alltså är det någon som vet i fall det finns fåglar som liknar undulater, men som går att ha utomhus under vinter??
#3 - 26 mars 2004 23:23
jag har en kompis som har en jättefågelbur utomhus med både undelater och nymfparakiter i året runt.
Hon kan det där med fåglar och jag kan inte tänka mig att hon skulle ha dom så om det vore skadligt för dom.
Och i mina böcker står det att drag är farligt ingenting om kyla.
#4 - 27 mars 2004 09:10
De kan fint være ute året rundt bare de får lange nok dager til å ete på. Er også viktig at de ikke utsettes for vind på vinteren.
#5 - 12 april 2004 10:24
Undulater tål kyla bättre än värme.. Men enligt djurskyddslagen så skall fåglarna ha tillgång till en plats där det är + - 0 och dragfrit, de flesta uppfödare har det så.

Annons