Undrar en sak!

#1 - 5 september 2006 11:18
Har två guld fiskar hemma i en guldfisk skål men har köpt ett 63 l akvarium som jag skulle viljaha dom i men kan man ha andra fiskar med guldfisk eller ska dom absolut va helt själva (andra guld fiskar)
eller kan man ha några andra fiskar okså T.ex guppy , gurami,molly & mal eller liknande fiskar! tacksam för svar ;)
#2 - 5 september 2006 12:21
snälla ge mig svar...
#3 - 5 september 2006 12:43
Det bästa är nog att låta de gå själva i det akvariumet, då det är lite litet kar. Är de små nu så går det ett tag, men när de växer till sig så blir det akvariet för litet.
#4 - 5 september 2006 12:52
Ja vad jag har hört så trivs de bäst i stora kar, dvs över 200l, vet inte om det stämer iof, bara någor jag har hört talas om här i ett forum :)
#5 - 5 september 2006 13:35
Guldfiskar ska helst ha en damm. Slöjstjärtar ska ha minst 40 liter per fisk. Så redan nu är ditt akvarium för litet, det går bra ett par månader men sedan måste du skaffa ett större.
#6 - 26 september 2006 02:23
Klart du kan ha det.. jag har guld fiskar.molly o svärd fiskar i samma.
har inte haft några problem =)
#7 - 26 september 2006 09:26
I ett sådant pass litet akvarium, skulle jag bara ha just dina 2 fiskar - och inget mer. De kan växa sig ganska stora!!!!!!!!!! ;)

Bättre ia.f med ett litet akvarium än en ynka skål - heja!:)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 26 september 2006 09:29
Som Healana skriver så är det i alla fall bättre med ett litet akvarium än en väldigt liten skål, men som sagt vänta med att skaffa fler fiskar tills du har skaffat ett större akvarium
#9 - 26 september 2006 14:54
actioon skrev:
Klart du kan ha det.. jag har guld fiskar.molly o svärd fiskar i samma.

har inte haft några problem =)

Hur stort kar har du då???

Annons