Undran om en bild

#1 - 16 augusti 2003 14:59
Jag har funderat lite över bakgrunden till den här roliga bilden. Bekanta? Vem kläckte idén till arrangemanget? Måste ha varit ett kul projekt. Skulle vara intressant att få reda på litet.

http://www.zoopet.com/akvarium/fisk_bild.asp?BILD=1664
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 16 augusti 2003 19:45
Akvariet sitter i badrummet hemma hos Kent Gemanius - inte illa va bubbelpool, kylskåp med skumpa och akvarium.
Kent är en ciklidentusiast som bor i Nol strax norr om Göteborg. Kent har hållit på och odlat ciklider en herrans massa år och har sedan några år tillbaka också en akvarieaffär - Nols Ciklidhobby.
2 gånger om året brukar Göteborgs Ciklidgrupp ha möte hemma hos Kent och vi kan då detta akvarium och några till samt hans magnifika damm på baksidan av huset.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#3 - 16 augusti 2003 20:23
<font color="red">Kell, vet du vad det kostade att bygga in akvariet så där?</font id="red">
#4 - 16 augusti 2003 20:35
Tack då förstår jag hur det var möjligt att ta ett så lyckat foto. [:)]

Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 16 augusti 2003 20:44
vet du vad det kostade att bygga in akvariet så där?

Akvariet i sig är väl ett vanligt helglas som är placerat i ett get "rum" varifrån man kan sköta det.
Vad det kostar är väl omöjligt att säga, men förutsatt att man har ett så stort badrum (vilket inte många har) och man gör allt jobbet själv (gäller att vara händig med kakelsättning) så kan det väl gå på runt 10.000. Skall du ha en firma som gör det åt dig får du säkert femdubbla priset.
Ciklidhälsningar
Kjell
#6 - 16 augusti 2003 21:03
otroligt smaklöst men ganska roligt :)
#7 - 16 augusti 2003 21:23
<font color="red">Kunde tänka mig det [;)] .</font id="red">
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 17 augusti 2003 10:28
otroligt smaklöst

Förstår jag inte alls hur man kan tycka - ingen jag vet som beökt Kent och Monica och suttit och mediterat på deras toa har tyckt att deras badrum är smaklöst inrett. Överdådigt kanske men definitivt inte smaklöst, snarare är vi nog allihopa lite avundsjuka.
Det var dock lite jobbigt att ta fotot eftersom förutom det ni ser på fotot så skulle jag själv + toastol + tvättställ + två stora studiobelysningar etc. etc. få plats i badrummet. Studiobelysningar är dessutom väldigt varma så snart blev det som i en bastu för mig (Kent och Monica satt ju i det svalkande badet).
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#9 - 17 augusti 2003 10:38
Aha... Det är en arrangerad bild. ;-)

Håller med om att det är otroligt snyggt. Men personligen har jag inte så mycket tid att sköta ytterliggare ett akvarium bara för att ha ett i badrummet. (Fast vid närmare eftertanke har jag ju ett i badrum/tvättstuga... får väl helt enkelt ta och kakla in det.)

Peter
#10 - 17 augusti 2003 11:16
Kjell. Jag såg denna bilden i din bok också, men där var den spegelvänd. Jag har varit lite nyfiken på vilket som är rätt håll. Är dom höger eller vänster-hänta?
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 17 augusti 2003 12:49
Jag har varit lite nyfiken på vilket som är rätt håll.

Det är rätt här.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#12 - 17 augusti 2003 14:10
rätt coolt faktist..men lite tråkigt att behöva gå in på toaletten för att se sina fina firrar =)
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 17 augusti 2003 14:32
lite tråkigt att behöva gå in på toaletten för att se sina fina firrar

Nåväl - de som besökt Kent vet att han har akvarier i fler rum än på toan (understatement).
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#14 - 22 augusti 2003 07:32
hehe..jo... jag va väl inte 100% allvarlig... =)
inte utan att man blir lite avundsjuk!
har inte besökt honom mer än i hans affär då, får väl se till & komma på nåt möte hos honom nån gång då!
eller knacka på & fråga om man får låna toaletten?

Annons