Undervattensfärg?

#1 - 28 december 2004 12:22
Vad ska jag använda för färg i akvariet?
Giftfri och hållbar.
Jag tänkte måla skiljeväggen till en filterkammare.
Frågan är om man kanske skulle måla den inifrån?
Jag har en gibbiceps[:-139] som kanske nöter ner färgen om ngt år?
#2 - 28 december 2004 17:27
du har inte tänkt dig svart?i så fall kan du andvända svart silicon att "kladda"på
#3 - 28 december 2004 17:29
hehe jag vill veta exakt samma sak, ska nämligen oxå måla en sak till en filterkammare[:D]
#4 - 28 december 2004 18:17
Ursprungligen skickat av janne dansk
du har inte tänkt dig svart?i så fall kan du andvända svart silicon att "kladda"på

Tja, det skulle väl gå i nödfall men helst ngt brun-grått.
Idealet vore om man kunde kleta på ngt så färgen blir spräcklig typ.
#5 - 28 december 2004 18:31
Kanske skulle gå att blanda i torv som dom visar på BTNs monterings tips.Kolla där får du se.
#6 - 28 december 2004 18:51
Ett tips är att måla med valfir färg, tex vattenfärg, och sedan lacka över med epotex eller ngn annan tvåkomponentslack.
Lacken håller för <b>allt</b>, tror jag :)
#7 - 28 december 2004 21:06
En kille i klubben talar sig varm för en färg som går/har gått? under namnet bindoplast. Den har han använt i olika akvarium vid många tillfällen utan att lacka. Funkar tydligen bra burkarna har gått i några år invånarna mår bra osv.
Problemet är att han vet tyvärr inte var man får tag på färgen eftersom han fick den gratis vid ett tillfälle.
Jag har letat men inte hittat någon info vet någon vad det är för färg vad den kan heta nu osv så skrik gärna till.
#8 - 28 december 2004 21:09
Blubber bara därför så hittade jag att det var nordsjö som saluförde den när jag googlade.
http://www.nordsjo.se/sok.asp?sok=bindoplast#

Hursomhelst någon annan som provat denna färg i akvariet?

Annons