underlig zoo butik

#1 - 1 mars 2006 15:31
Var inne i en zoo butik idag. Hon som jobbade där hade ingen aning om vad en slammsug var och hon visste inte att det fanns en sjukdom vid namn vita prick sjukan. Well well, kanske är det så när en person försöker kombinera att sälja djur och leksaker (ja, uttrymmet i butiken togs upp av leksaker som såldes)
#2 - 1 mars 2006 15:32
Vad jag vet krävs utb för att få sälja levande djur... du kanske borde kolla upp den.
#3 - 2 mars 2006 03:09
räcker att 1 i butiken är utbildad, således kan även outbildade sälja vilket är förkastligt.
#4 - 2 mars 2006 10:29
alla

Hej jag vet att det är ett problem det är likadant när jag köpte 10 neontetra och fyra silverhajar så sa hon tjejen som jobbar i affären att man inte kunde ha dom i samma akvarie för då blev neon tetrorna uppätna av silverhajarna. Men det roliga var att dom kunde ha 100 neontetra och en 40 silverhajar gemensamt men inte jag. Därför tycker jag att det är fel att en ska gå utbildning. Mvh Torbjörn
#5 - 2 mars 2006 11:20
[quote=heavy]Hej jag vet att det är ett problem det är likadant när jag köpte 10 neontetra och fyra silverhajar så sa hon tjejen som jobbar i affären att man inte kunde ha dom i samma akvarie för då blev neon tetrorna uppätna av silverhajarna. Men det roliga var att dom kunde ha 100 neontetra och en 40 silverhajar gemensamt men inte jag. Därför tycker jag att det är fel att en ska gå utbildning. Mvh Torbjörn[/quote]

Heder åt den där tjejen som påpekade att Neontetrorna riskerade bli mat åt Silverhajarna. Inte just nu kanske, men om ett år när de växt till sig.

Annons