Ultraljud på fredag!

#1 - 22 februari 2010 07:54
Jag var bara tvungen att få hetsa in här och bjuda på ett mycket entusiastiskt, stort leende! :D
Jag ska åka in med min lilla gumma för ultraljud/bekräfta dräktighet nu på fredag - och jag HOPPAS så väldigt att det ska gå vägen den här gången.
Detta är andra försöket med samma kombination, och vore det inte Perfekt att få små lagom till vårkanten?
Vi hoppas, hoppas, hoppas!
#2 - 22 februari 2010 11:19
Håller tummarna för dig och din "lilla gumma" :)
#3 - 22 februari 2010 12:29
Är "lilla gumman" din häst eller har du en annan lilla gumman som är gravid/dräktig.:confused:

//Roger
#4 - 22 februari 2010 12:37
Vad är korsningen på valparna (antar att det är hunden eftersom tråden ligger i hundkategorin. ;) )? Lite bilder på mor och far?
//Camilla
#5 - 22 februari 2010 12:54
*Skratt* Naturligtvis rör det sig om en hund eftersom tråden ligger i hundkategorin, ja. Tack Camilla. ^^ Här har vi både hästar och hundar och fiskar och dammråttor!
Det blir jack russelvalpar för hela slanten.
Mamma Kailzie (Import Skottland, jaktlinje. Släthårig och lågställd.)
[ATTACH]28002[/ATTACH][ATTACH]28003[/ATTACH]

Och pappa Spike (Helsvensk. Släthårig, lågställd.)
[ATTACH]28004[/ATTACH]

Äktenskapstycke, non? ; )
[ATTACH]28005[/ATTACH]

Nu får vi verkligen hoppas att det blir valpar denna gången! *Alla fingrar korsade* Vid första försöket i somras gick hon tom.
#6 - 22 februari 2010 13:09
Håller tummar och tår!
#7 - 22 februari 2010 13:14
Hoppas det går bättre den här gången ;)!
#8 - 22 februari 2010 13:14
Å Jack Russel valpar!!! [:-64] Påminner mig om när jag försökte få köpa en liten "Bagheera" för mina föräldrar. Men trots idogt sommarjobbande för att få ihop pengar till valpen fick jag inte köpa honom. :( Mamman och pappan var kortbenta krulliga russlar. Hittade en gammal bild på "Bagge".

Håller tummarna på att din tik har valpar i magen denna gång!
//Camilla
#9 - 22 februari 2010 13:25
Tack för alla tummar! XD Jag är väldigt spänd inför ultraljudet. Tur att det är på fredagen så att man kan ta sig en gravöl om det visar sig att hon är tom ; )

Och vilken Fantastiskt fin liten valp! De är så kära när de är små. *ler* Det får bli en Bagheera någon gång i framtiden istället kanske, Camilla? Om ni inte redan har fullt hus förstås. ^^
#10 - 22 februari 2010 13:33
Pickles skrev:

Och vilken Fantastiskt fin liten valp! De är så kära när de är små. *ler* Det får bli en Bagheera någon gång i framtiden istället kanske, Camilla? Om ni inte redan har fullt hus förstås. ^^

Det har gått 15år sedan bilden togs och ingen hund har kommit in i hemmet. Tillråga på det så har man gått och blivit pälsdjursallergiker på senare år och likaså är barn det med så man får nöja sig med fiskar och ute kaniner. Men sommaren -09 försökte jag få med en långhårig schäfer kille (valp) hem. Mitt hjärta svämmade över när jag såg honom, men man fick snällt lämna honom kvar med sina syskon... [:o]
#11 - 22 februari 2010 13:49
Aha, hund var det frågan om.[:o] Jack Russel är ju jättesöta. Lycka till.:)

//Roger
#12 - 22 februari 2010 14:01
Jag håller Tåårna för dig! :D:D
#13 - 26 februari 2010 15:15
Alla underbara tummar måste ha hjälpt, för lagom till månadsskiftet kommer de - VALPARNA! [:-64]
#14 - 26 februari 2010 15:28
Pickles skrev:
Alla underbara tummar måste ha hjälpt, för lagom till månadsskiftet kommer de - VALPARNA! [:-64]

Grattis:D
#15 - 26 februari 2010 15:32
Tack! Vi har fest härhemma. Jag har köpt hem blodpudding och prinskorv till hunden, och bubbel åt matte. *Flinar*
#16 - 26 februari 2010 15:38
Grattis!

Du vet väl att vi vill ha bilder sen på småttingarna;):D
#17 - 26 februari 2010 16:22
Jag skulle vilja se den som kan stoppa mig. ; )
#18 - 26 februari 2010 16:28
Vad kul!! Grattis!! Hur många var de??
//Camilla
#19 - 26 februari 2010 16:33
Antalet är såpass osäkert att bedöma via ultraljud att vi inte ens försökte. Det var bara frågan om att bekräfta dräktigheten, men vi såg omedelbart tre fosterblåsor så det är minimum.
Härhemma hoppas vi på fyra eller fem så att odjuren inte är för stora när de ska ut. ^^

Det ska bli så spännande! Det är vår första dräktighet tillsammans. XD
#20 - 26 februari 2010 16:46
Hehehe... blir en surprize med andra ord. :D
Bilagor:
#21 - 26 februari 2010 16:51
håller magen,tungan,tummarna,tårna och ögon för dig <3 :)
#22 - 10 mars 2010 20:16
Lilla tjockan! ^^
Drygt två veckor kvar och hon vaggar redan som en anka. Har svårt att hoppa upp i bilen och har ett oväntat sug efter vindruvor, som hon vanligtvis bara äter i 'snåln' som vi säger häruppe. *Flin*
[ATTACH]28490[/ATTACH][ATTACH]28491[/ATTACH]
Bilagor:
#23 - 10 mars 2010 20:29
Men skicken sötnos!
#24 - 10 mars 2010 20:35
*Skratt* Hon ser ut som en liten gris, men verkar trivas. Vi får se hur mycket som händer de här sista veckorna.
#25 - 11 mars 2010 08:46
ASG!! Tänk att gravida djur åxå kan få sug för div. mat. :D
#26 - 11 mars 2010 11:01
*Skrattar* Visst kan de det! Hästar brukar också bli lite kinkiga eller märkliga i sitt tycke, i synnerhet närmare slutet av dräktigheten.
#27 - 15 mars 2010 08:38
Pickles skrev:
*Skrattar* Visst kan de det! Hästar brukar också bli lite kinkiga eller märkliga i sitt tycke, i synnerhet närmare slutet av dräktigheten.

Hade hand om en avels märr som var galen i apelsiner. Var så hon tom dreglade... En annan märr fick för sig att pilla ur mineralerna ur maten men äta upp saltstenen istället. Sådant man glömmer när man inte hållit på med pälsdjur på ett bra tag. :D
#28 - 15 mars 2010 16:40
*skrattar* Jag känner så väl igen sådana där saker.. men det värsta vi hade var nog en märr som tvunget skulle byta kraftfoder varje dag. Ena dagen Bara betfor, andra dagen, müsli.. tredje dagen... osv. XD

Hade bara inte väntat mig någon förändring i tiken Alls... hon som är så förbaskat hungrig hela tiden att man inte märker skillnad om man så serverar hårdbröd eller leverpastej.
#29 - 17 mars 2010 15:19
Grattis, verkligen en fin tik du har. Längtar efter bilder på valparna. Skall ni behålla någon valp eller skall ni sälja?
#30 - 30 mars 2010 15:42
Nu är de här! Nybakade russlar under förmiddagen efter en kväll av vaka för både Kailzie, Kisse och Matte. XD

Det blev fyra stycken gnöltussar med könen jämt fördelade två och två. Två chokladbrunvita hundar och två svartvita/trefärgade tikar. Både mor och barn mår toppen och har god aptit. *ler*
[ATTACH]29077[/ATTACH][ATTACH]29079[/ATTACH]
Högen!
[ATTACH]29078[/ATTACH]

Enola: Tack! Det tycker jag också, men jag är givetvis väldigt partisk. ; ) Valparna ska förhoppningsvis säljas till goda hem allesammans.
#31 - 30 mars 2010 15:54
Stort GRATTIS kul när det går bra, vi har haft 3 lyckade kullar på våra Dansk-Svenskar gårdshundar med summa 24 valpar, nu vet du vad du har att göra framöver. Sen när valparna blir större så har vi alltid haft typ kattlåda de fått gå i, fungerat perfekt istället för tidningar-låda med kattströ i-de gjorde sina behov däri å inte på golvet-alla 3 kullarna- ett tips bara Lycka till med de söta godingarna:)
Bilagor:
#32 - 30 mars 2010 18:55
Grattis till de små!! [:-64]
#33 - 1 april 2010 18:11
Tack Doppingen! Jag ska absolut försöka mig på det när det blir aktuellt. Allt som underlättar rumsträningen. *ler* Den kom så naturligt i skottland där jyckarna bodde i kennlar utomhus... de gick helt enkelt ut ur kojorna på eget bevåg. XD

Och tack Cikliden! Vi är mycket lyckliga härhemma, även om modern åkt på en rätt otrevlig diarré efter alla moderkakorna.
Diet hälsofil!

Och jag kunde inte låta bli. ; )
[ATTACH]29173[/ATTACH]
Bilagor:
#34 - 20 april 2010 10:03
Hur har det gått med mamma och valpar??
//Camilla
#35 - 20 april 2010 17:37
Dags för uppdatering, helt klart!
Mamma och valpar mår jättebra tillsammans, de senare växer som små monster och kletar glatt runt sin äggröra över hela hagen vid det här laget. Det morras och skälls och slickas och bits. ^^ Det är verkligen underbart att få ha dem i huset!
Nu ser vi fram emot barmark och gräs ute.
Pojkarna slumrar och lillasyster är på vift. ; )
[ATTACH]29860[/ATTACH][ATTACH]29861[/ATTACH]
Sebastian bråkar med morsan.. och syskonkärleken är total.
[ATTACH]29862[/ATTACH][ATTACH]29863[/ATTACH]
#36 - 20 april 2010 18:16
så fina, javisst är det mysigt. Våra 24 st valpar såldes på nolltid-hoppas det går bra för er åxo. Ja lättare med barmark helt klart, men den lilla valp vi behållde såg vilse ut när hon kom ut på gräset efter helt snötäckt hela den tiden det gick ta ut dom fram till mars månad:d(dansksvensk gårdshund har vi)
#37 - 21 april 2010 07:45
Aaaaawww... Den där Sebastian är nog min favorit. :D Och vad fort det går eg. från nyfödd och tultande valpar!!
//Camilla
#38 - 21 april 2010 10:15
Grattis!!!!
ååh! så söta!! Brun/vit hanen är ju helt underbar söt, Kanske för att jag är svag för bruna hundar :)
Mer bilder!!
#39 - 21 april 2010 10:15
Nä men vilka sötnosar!
#40 - 2 maj 2010 13:13
Tjugofyra stycken låter alltid så Fruktansvärt mycket och gör mig, dag för dag, lyckligare att jag bara har fyra! *Skrattar* Miniatyrmördarterriers.

Vi går numera ut ett par gånger om dagen så länge vädret tillåter - de har också upptäckt ett av världens sju underverk (FALUKORV!) och börjat sätta tänderna i både mamma och matte. *flin* Sedan måste jag erkänna att trots att grabbarna i kullen kan vara vackrast, föredrar jag tikarnas vassa temperament. Vi har döpt om dem till "Morran" och "Terror". XD

Fler bilder så klart!
Snipp, aka Morran och Cassie, aka Terror.. sedan Tippex, Filosofen.
[ATTACH]30172[/ATTACH][ATTACH]30173[/ATTACH]
Ibland får till och med Mamma på pälsen, och Tippex vaktar sitt pris (mammas tuggklöv).
[ATTACH]30174[/ATTACH][ATTACH]30175[/ATTACH]
Cassie och Sebbe.
[ATTACH]30176[/ATTACH]
#41 - 2 maj 2010 13:44
GUD vad söta!! Jag är helt såld på den bruna färgen!!!
Mera bilder mera bilder! :D
#42 - 25 maj 2010 17:43
Istället för bilder - en liten film eller två. ^^
Det är verkligen med en klump i magen jag inser att de kommer att lämna mig...

#43 - 25 maj 2010 18:33
Gud! vilka härliga filmer, helt underbara:)
#44 - 25 maj 2010 18:56
Tack så mycket! Det är ett härligt, brokigt hushåll härhemma just nu. XD
#45 - 25 maj 2010 19:15
hihihi! så känner jag varje gång jag säljer äppelsnäckor.
Du ville inte byta, äppelsnäckor mot en brun hanvalp ;)
#46 - 3 juni 2010 19:29
Ingen affär Nubi - de är redan sålda! ; )

Men mer allvarligt: jag har precis gjort mig en uppdatering hos valparna efter en vecka i nya hem och upplever att två av dem har problem med valpar som biter och gnager på kläder/filtar/skor. Detta gjorde de inte hemma hos mig, men här hade de naturligtvis både syskon, mamma och katt att gnaga på... och jag har aldrig själv haft det här bekymret/upplevt det som ett problem hos mina hundar.

Är det någon som har något konkret tips jag kan dela med mig av, förutom en enkel tillrättavisning och det klassiska "barnsäkrandet" där känsliga saker helt enkelt åker upp från golvet?
På något vänster känner man sig som uppfödare att man har ansvar för sådana här saker... trots att jag (egentligen) anar att problemet inte är mycket mer än ovana valpägare. Bitperioden går trots allt över.
#47 - 4 juni 2010 06:39
Det jag tror är att en tillsägning från valp ägarna + upprepa detta HELA tiden. till slut lär sig hunden (valpen) att detta beteende inte e godtagbart! lägga dom på sidan och låta ligga 1 eller 2 min utan å röra sig och sen bara gå där ifrån själv (efter man sagt varsågod, upp och lek) och självklart MYCKET kärlek :)
#48 - 5 juni 2010 08:51
Leksaker leksaker och så borde väl människorna kunna anpassa sig med ett inte ha saker på golvet som är lätt att tugga på nu när valpen kanske hittar på bus, det är en period som går över, och under tiden gör man enkelt för sig, inget på golvet, eller kompostgaller till ytterskorna.

GUD VAD SÖTA valparna( de bruna så klar ;) ) var :) åååååh så underbart gosigt att ha en nanny som katt *hihihi*

Annons