Uaru: naturens bortglömda mästerverk!

#1 - 18 april 2007 16:45
Är lite förvånad över att inte fler verkar gilla Uarus. Själv tycker jag att den utan tvekan är den vackraste cikliden. Dessutom är den trevlig och har en enorm personlighet. Påfågeln borde ha en svår konkurrent här.
#2 - 18 april 2007 17:05
Ja, den är vrålfin. Tror kanske att många tycker den blir väldigt stor, men å andra sidan, kör man Påfågel och andra lika stora så... varför inte. Jättefin är den iallafall.

Eller varför inte;
Uaru fernandezyepezi

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1168
#3 - 18 april 2007 17:47
Jodå, det är en absolut favorit som jag hade för några år sedan. Mycket trevlig och personlig som du säger.

Postar ett par bilder på de jag hade.

Mvh Jari
#4 - 18 april 2007 18:31
Wow, Jarinen! Vilka fina bilder!
Dessa ciklider har jag aldrig haft själv men jag måste säga att det ser läskande ut!
Är det någon som har erfarenhet av Uaru fernandezyepezi, de andra som jag länkade till?
De såg också väldigt fina ut!
#5 - 18 april 2007 19:47
jarinen skrev:
Jodå, det är en absolut favorit som jag hade för några år sedan. Mycket trevlig och personlig som du säger.

Postar ett par bilder på de jag hade.

Mvh Jari

Fantastiska bilder! Snyggt jobbat! Där har inte diskusen mycket komma med...
#6 - 19 april 2007 14:37
Jättefina!! Är det möjligt att få zoo affärer att beställa hem såna här tro eller är de svåra att få tag i?
#7 - 20 april 2007 05:47
winette skrev:
Jättefina!! Är det möjligt att få zoo affärer att beställa hem såna här tro eller är de svåra att få tag i?

Akvarieleasing i Sundbyberg har ett litet stim (10-12 cm) till ganska bra pris (185 spänn)
#8 - 20 april 2007 14:21
Jag tycker också att Uaru är riktigt fina :)
I mitt fall har jag avstått eftersom jag också gillar växter och vad jag förstått så käkar de upp alla växter va?

Fina bilder!
#9 - 21 april 2007 06:18
Johan73 skrev:
Jag tycker också att Uaru är riktigt fina :)

I mitt fall har jag avstått eftersom jag också gillar växter och vad jag förstått så käkar de upp alla växter va?

Fina bilder!

Dom älskar växter! Jag har lite Javamossa i min burk och de har även försökte på den men de spottade ut den till sist. Billiga i drift är de eftersom favoritkäket är frysta ärtor:)
#10 - 21 april 2007 09:41
hur stort kar behöver dem?
#11 - 21 april 2007 14:59
Richard.R skrev:
hur stort kar behöver dem?

Mina går i 400 liter nu. Men de blir ju ganska stora. Har sett siffran 35 cm men så stora Uarus har jag aldrig sett. De största var runt 20-22 cm
#12 - 21 april 2007 18:00
Här finns lite bilder på mina Uaru......håller med om att dom är lite bortglömda bakom fisk som påfåglar hantlar tex
#14 - 6 maj 2007 23:37
Köpte två av dessa ciklider för nån vecka sen. Dom var först i mitt 200liter och nu i mitt nya akvarium som är på 375 liter.

Anledningen till att de flesta affärer inte köper in dessa fiskar är att dom är inte direkt fina när dom är små. Liksom "jag köpte fem grå-bruna fiskar igår för 90 spänn styck". Dom lockar ju inte direkt någon att öppna plånboken när dom är små. Dom blir ju också stora, och käkar upp allt grönt (dock inte alger:( ) dom kommer över.

Men jag gillar dessa. Dom är ju skitfina när dom är stora. Mina är alltid framme vid rutan när jag är i mitt rum, och dom växer skitfort. Dom har inte blivit fina än dock.

Annons