Tystate powerheadet

#1 - 11 december 2007 08:39
Hejsan,

Dags för ny lägenhet snart. Tänkte passa på att köpa lite tystare cirkulationspumpar till 540:t samtidigt. Kör två aquaclear 70 idag. Tycker de brötar för mycket...!

Vilka är de tystaste cirkulationspumparna? Som går att få tag på för en vettig peng? behöver 2 stycken på runt 1000-1500l/h stycket. Maxpris / styck runt 800:-

Simma lungt!

Stefan
#2 - 11 december 2007 08:58
kan inget om andra märken, men Aquael är tysta (mina iaf)
har en på 650, och en annan på 350 liter i mitt 222 liters.

det är högre ljud från krusandet på vattenytan än från pumparna...
och det är jag nöjd med.....:)

att de kostar väldigt lite har jag oxå svårt att klaga på......:p
#3 - 11 december 2007 14:21
Cirkulationspumpar brukar inte höras alls utanför akvariet om inte nåt är vaj (eller man använder diffusor eller nåt)...
#4 - 11 december 2007 14:30
Azur skrev:
Cirkulationspumpar brukar inte höras alls utanför akvariet om inte nåt är vaj (eller man använder diffusor eller nåt)...

Mina gör då det! Kan ju bero på att de vibrerar lite mot glaset. Har försökt lägga lite filtermassa imellan. Gör ingen större skillnad..
#5 - 11 december 2007 14:49
Koralia 1 eller2 vore nog bra om du bara vill ha rörelse.
Magnetfästen och vinklingsbar så den är lättplacerad, relativt billig om man tittar runt hos olika handlare.
Tänk dock på att det är streampumpar och du bör köpa en modell större än om du kör med powerhead, dom flyttar vatnet lite mjukare(naturligare).

//NiXoN
#6 - 11 december 2007 15:16
Ska själv satsa på en sådam här. Bra pris och tysk prestanda.

http://www.pwss.se/product.php?productid=4492&cat=288&page=1

MVH
#7 - 11 december 2007 15:48
issus skrev:
Ska själv satsa på en sådam här. Bra pris och tysk prestanda.

http://www.pwss.se/product.php?productid=4492&cat=288&page=1

MVH
Nja... det är en lågbudget variant och vibrerar ganska duktigt! annars en bra pump! jag ska tillägga att den inte går att använda utanför karet som dt står i produktbeskrivningen, det är fel info!

Annons