Funderar på ett akvarium i sovrummet [:-38]
MEN jag vill ha en tystgående pump.
Finns det [:-89]
kikkipikki skrev:Funderar på ett akvarium i sovrummet [:-38]
KoiKe skrev:Jag har en Eheim 600liters pump i min dator å du hör fan inte att den är igång...kan bli lite resonans i plåten ibland men slår man bara te då så tystnar den :P lär ju inte låta mer i ett akvarie :)
finns säkert någon som vet mer som dessa..1048 tror jag den heter
kikkipikki skrev:Funderar på ett akvarium i sovrummet [:-38]
petnym skrev:Menar du verkligen pump eller menar du pump som i "filter"?
Naugthy skrev:i din dator? 8O
vill du ha den tystaste pumpen så är det aquael unimax ytterfilter som gäller;)kikkipikki skrev:Funderar på ett akvarium i sovrummet [:-38]
Naugthy skrev:i din dator? 8O
KoiKe skrev:Jo jag har en Vattenkyld dator för att få bra prestanda å en himla tyst dator :)
KoiKe skrev:De är en Eheim dränkbar pump...om ni vill kalla de cirkulationspump får ni göra de :P ...köpte pumpen med filterkasset osv så jag vill kalla de innerfilter man aja
KoiKe skrev:den är ruggit tyst i alla fall å de är bra kräm i den ...har kört den i både datorn å i mitt 500 liters kar
Gaffel skrev:Har själv kört eheims cirkulationspumpar i datorer, tillsammans med ett bra kylblock är det en både bra, smidigt och väldigt tyst lösning på kylningen.
Eheim själva klassar Universal 1048 som cirkulationspump, den är byggd för att användas både i och utanför ett akvarie, dessutom levereras alla Eheim Universal med filterkasset.
En 1048 är på tok för liten för ett 500 liters kar, inte ens min Universal 1250 skulle platsa i den storleken på akvarie.