Tyst innerfilter till 180liters kar...

#1 - 23 januari 2009 21:29
Köpte ett begagnat 180 liters kar med innerfilter till dottern och hennes 4 guldfiskar plus 2 malar,men innerfiltret en Fluval 4+ har sagt upp sig.
Har tittat lite på pumphuvuden från Aqua Clear,tänkte köpa Aqua Clear 20 eller 30 med filterpatroner.
Då akvariet står i hennes sovrum så måste pumpen/filtret vara tyst så hon kan sova fast filtret är på.
Någon som vet om AC filtren/pumphuvuden är tysta,tycker att dom ser ut som Resun pumparna och dom är verkligen inte tysta.
#2 - 23 januari 2009 21:41
Har kört med ett Aquael UNI 750 innefilter i ett sovrums-akvarie och det låter ingenting om man stänger av tillsättningen av "luftbubblor"

mvh ljung
#3 - 23 januari 2009 22:12
håller med ljung, unifilter är väldigt tysta! jag tycker även mina fluval är väldigt tysta! aquaclear är tystgående med så, om du är sugen på en sån så är det en bra pump, fast du ska inte köra med quickfilerpatronen till den för det är bara filtervadd och ger absolut ingen biologisk rening!!! isåfall köp ett elektrikerrör och borra massa små hål i den, täpp till botten på röret och värm den andra änden med cigg.tändare och kräng på den på insuget på pumpen sen trär du på en 10x10x20cm grov filtermatta/patron!
#4 - 24 januari 2009 18:09
åheim skrev:
håller med ljung, unifilter är väldigt tysta! jag tycker även mina fluval är väldigt tysta! aquaclear är tystgående med så, om du är sugen på en sån så är det en bra pump, fast du ska inte köra med quickfilerpatronen till den för det är bara filtervadd och ger absolut ingen biologisk rening!!! isåfall köp ett elektrikerrör och borra massa små hål i den, täpp till botten på röret och värm den andra änden med cigg.tändare och kräng på den på insuget på pumpen sen trär du på en 10x10x20cm grov filtermatta/patron!

Hade tänkt köpa en sån här...
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/aquaclear-filterpatron-p-4575?osCsid=dbc94202da399c34be247069251a0de3

Annons