Tyranni?

#1 - 19 februari 2008 12:17
Jag är nybörjare när det kommer till det här med akvarier och fiskar, och skulle vilja ha en eller ett par fiskar här i mitt studentrum. Saken är den att jag inte är inne på att skaffa ett stort akvarium, utan mer en skål för någon enstaka fisk och någon växt.
Har läst runt lite på hemsidor och här på forumet i ett par timmar, och det står väldigt lite om skålfisk! Hann åtminstone bli upplyst om att det sedan 2005 är olagligt att ha större fiskar i skål..

Har folk fiskar i skål på det viset, eller är det något jag bara fått för mig från tecknade filmer?
Är det bara tyranniskt att ge dem så lite plats, eller finns det fiskar som trivs med/klarar av det? Vilka skulle det vara?

Tacksam för svar! Pamela
#2 - 19 februari 2008 12:20
[INDENT]
Du får ha fisk i 40 liter och uppåt oavsett om akvariet är runt eller inte, tror jag vi kom fram till i en annan tråd. Annars kanske växter och räkor kan vara något för dig? De kan ju vara i mindre akvarium.:) [INDENT]
Pamela skrev:
Jag är nybörjare när det kommer till det här med akvarier och fiskar, och skulle vilja ha en eller ett par fiskar här i mitt studentrum. Saken är den att jag inte är inne på att skaffa ett stort akvarium, utan mer en skål för någon enstaka fisk och någon växt.
[/INDENT]
Pamela skrev:

[INDENT]Har läst runt lite på hemsidor och här på forumet i ett par timmar, och det står väldigt lite om skålfisk! Hann åtminstone bli upplyst om att det sedan 2005 är olagligt att ha större fiskar i skål..[/INDENT]

[INDENT]Har folk fiskar i skål på det viset, eller är det något jag bara fått för mig från tecknade filmer? [/INDENT]

[INDENT]Är det bara tyranniskt att ge dem så lite plats, eller finns det fiskar som trivs med/klarar av det? Vilka skulle det vara?[/INDENT]

[INDENT]Tacksam för svar! Pamela[/INDENT]

[/INDENT]
#3 - 19 februari 2008 12:21
Men så konstigt mitt inlägg blev..:confused:
#4 - 19 februari 2008 12:27