hejsan, nu har tre av min fyra guppy honor blivit på smällen som väntat.. förmodligen så är den fjärde det också men inte så stor ännu.
Just nu har jag ett 38l akvarium med en större rot i och lite växter plus botten material då som jag tänkte födda upp guppys i. det är även en fluval 1 mini pump i som jag har en nylon strumpa över insuget.
Men.. eftersom honorna är i olika stadier av graviditet bör jag då bara ha i en hona i 38l karet som nu står tomt eller kan jag ha i två??
Sen så har jag också en flaj box som jag också tänkte använda till guppy odling. Men kommer hon att vela föda i en plast box utan nå vidare inredning???
Men mina frågor var ifall jag kan låta två guppy honor födda i ett 38l akvarium med lite dekoration eller är det bäst att bara ha en hona i åt gången? Och den andra var ifall jag kan låta en guppy hona gå i en Flaj box utan nå vidare annledning?? Vad är bäst?? Eller ska jag låta dom föda i akvariet med hanarna?? Brukar honor äta upp sina yngel vid födseln eller låter hon dom vara??
Mitt mål är i alla fall att få så många yngel till full vuxna guppys!
Snälla hoppas nån kan svara på mina frågor?
//Daniel