Tunn bakgrund som inte behöver silikonas fast?

#1 - 16 oktober 2014 17:29
Hej!

Jag har idag Aquaels tunna svarta bakgrund som jag helt sonika har kört ner i sanden och fäst på det sättet.
Skulle nu vilja byta bakgrund och undrar om ni har tips på liknande bakgrunder som inte måste silikoneras?

Vill ha en tunn, helst Sydamerika inspirerad bakgrund som inte behöver limmas.
150 x 50cm.

Tips?
#2 - 16 oktober 2014 19:43
Johan73 skrev:
Hej!

Jag har idag Aquaels tunna svarta bakgrund som jag helt sonika har kört ner i sanden och fäst på det sättet.

Skulle nu vilja byta bakgrund och undrar om ni har tips på liknande bakgrunder som inte måste silikoneras?

Vill ha en tunn, helst Sydamerika inspirerad bakgrund som inte behöver limmas.

150 x 50cm.

Tips?

Varför vill du inte limma?

//Inger
#3 - 16 oktober 2014 21:57
Inger H skrev:
Varför vill du inte limma?

//Inger

Kanske har akvariet igång och bara vill byta bakgrund utan att tömma, göra rent och då stöka med var göra av fiskar i några dagar etc.
#4 - 17 oktober 2014 06:39
simpson skrev:
Kanske har akvariet igång och bara vill byta bakgrund utan att tömma, göra rent och då stöka med var göra av fiskar i några dagar etc.

Jo, precis så!
#5 - 17 oktober 2014 10:07
På mitt Juwel av äldre modell sitter två glaslister på insidan några cm från kanten. Tidigare ägare använde ena listen för att precis klämma fast en Juwel-bakgrund mellan bottenglaset och listen. Kanske ett alternativ för dig, silikona en glaslist att spänna bakgrunden mot?
#6 - 17 oktober 2014 12:42
Silikona fast sugproppar på bakgrunden.
#7 - 17 oktober 2014 18:19
Tack för tips!
Nått konkret tips på en sån tunn bakgrund med lite Sydamerika motiv? :)
#8 - 17 oktober 2014 18:38
Jewel har väl ngn som heter "rot" och Btn har ju amazon slimline! Vet inte vad jewels bygger ut men tror den ligger under 5cm iallafall. Finns att kolla på hos pwss.se
#9 - 18 oktober 2014 07:33
Tack!

Annons