Trött, Tröttare, Tröttast

#1 - 3 oktober 2012 18:51
Så känner jag mig just nu. Helt enkelt skit trött. Har jobbat många timmar och det är två dagar kvar [:(!].

Men i dessa tider kanske man skall vara glad för att man har jobb?
En annan sak som jag är glad över ( när jag är så här trött) är min robotdammsugare, just nu jobbar han i sovrummet och jag sitter glatt här och skriver. Bob heter han, my new best friend.

[ATTACH=CONFIG]56408[/ATTACH]

Kan ni tänka er livet utan alla dessa maskiner? Diskmaskin, tvättmaskin, bakmaskin, och Bob. Hur var det egentligen förr, tänk er att handtvätta allt,,,,,,
Jag älskar iallafall ALLA mina maskiner, dom underlättar mitt liv.

Rallyräkan har börjat bli långhårig, inte konstigt alls med tanke på att det varit VINTER hela sommaren så operation klippning har startat, skall slutföras i helgen är det tänkt.

[ATTACH=CONFIG]56409[/ATTACH]

Ha det underbart
/B
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 4 oktober 2012 06:17
Du verkar behöva din robotdammusgare efter klippningen:D

Fast visst är man maskinbunden idag men vi har varken bakmaskin eller bob och diskmaskinen var sönder i flera år och det fungerade ändå.
Fast tvättmaskin tror jag vore svårt att klara sig utan.
#3 - 4 oktober 2012 16:35
Tvättmaskin är det enda som jag verkligen skulle sakna om jag var tvungen.
Och rinnande vatten.
Att bära in ved och vatten, byka på spisen, bära ner till sjö eller vattendrag och skölja i isvak...
Men man böt förstås inte kläder som vi gör idag.

Sopa golv och dammtorka med trasa går väl, även om jag tycker att hårtussar är redigt äckliga.
Diska för hand är peanuts.

Innetoalett är jag också glad för, även om den inte behöver vara vattendriven. Finns suveräna mulltoaletter med fläkt och finesser, som töms elegant utifrån nån gång om året. Skulle jag absolut kunna ha. Men visst vore Bob välkommen även hos oss, säger inte annat!
#4 - 5 oktober 2012 08:59
Undrar vad Brödraskapet skulle tycka om Bob? De hade nog försökt mörda honom...

Kan bara hålla med Mumin :)...
#5 - 6 oktober 2012 21:00
Jag är nog en maskinälskare, för dom underlätta mitt liv. Lilla Bob som är det senaste tillskottet har gjort att jag kan lägga tid på sånt jag tycker är kul istället ( men jag väntar fortfarande på en robot som dammtorkar med).

/B
#6 - 8 oktober 2012 12:23
Tvättmaskinen är utan tvekan min bästa vän. Jag saknar numer diskmaskinen från huset (är det enda jag saknar därifrån) men vi ska köpa en bänkdiskmaskin som i alla fall kan ta det mesta av disken så jag slipper få så ont i nacke/axlar/händer när jag diskar. Men vist är det skönt med maskiner som gör ens vardag lite enklare. :)
#7 - 8 oktober 2012 21:16
Så här skulle det se ut hos lilla damen iaf.
" target="_blank">

Tvättmaskin är jag bra sugen på!
Tvättstugan i vårt hus är så otroligt populär eftersom den är nyrenoverad (Det brann i den för 2 år sedan)
Så ALLA går dit och tvättar, vilket resulterar i veckolånga bokningslistor.
Tanken att kunna tvätta när man vill känns så lyxig!
#8 - 9 oktober 2012 18:54
Ha ha, den kisen verkade ju helnöjd med "sin" Bob...

Annons