Ursprungligen skickat av B-ianca
FI - sorry, men det är det sämsta förslaget jag nånsin läst! Det är den enda sida jag (och troligen många andra) använder på Zoopet, skulle vara skitjobbigt att kolla manuellt på varenda avdelning.
Precis det är ju det som är problemet, det skrev jag också i det längre inlägget. Jag kollar ENDAST på "senaste inläggen"-listan, det som hinner falla bort ur listan ser jag aldrig såvida inte någon petar upp tråden på listan igen. Så ska det inte vara. Hade det funnits huvudkategorier för Ciklider, Malar och Rovfiskar så hade jag klickat in i dessa kategorier och sett liknande "senaste inläggen"-listor och samtliga inlägg på dessa listor hade varit mer eller mindre intressanta för mig. Som det är nu så är max ett inlägg på listan intresserant pga att nybörjarfrågor-trådar, tjafstrådar, malawiciklidstrådar, pirayatrådar, skotträddahundar-trådar m.m är på samma plats som den promille inlägg som handlar om sånt som jag själv är intresserad av.
Det är möjligt att den där listan fungerar för en del men för mig så fungerar den inte, den drar mig bara till en massa tjafstrådar som denna för det är i huvudsak dessa trådar som lyckas hålla sig uppe på den där listan en längre tid. De fisktrådar jag skriver i försvinner spårlöst någonstans i djungeln av kategorier och jag har ingen aning om någon har frågat mig något i tråden i efterhand... I så fall så måste jag dyka in i den där djungeln och börja leta reda på en tråd som hette...
Få se nu? Vad var det den hette??...
Var det "Funkar det?"...?
...eller var det "Går det här?"...?
Nej vänta nu! Det var ju "Varför gör dom så??" ... Ja så var det!
Förstår du problemet? ;)
Eftersom man inte har klickat på någon kategori då man går genom listan på förstasidan så vet man inte var tråden man skrev i låg, har det gått ett tag så kommer man inte heller ihåg vad rubriken på tråden var eftersom alla skriver så luddiga rubriker, och eftersom alla tjafstrådar fyller 50% av listan så lär man inte hitta den där utan man tvingas helt enkelt leta runt bland alla kategorier och försöka lista ut var (den förmodligen helplacerade) tråden med luddig rubrik ligger.
Det finns en anledning varför jag hellre skriver på ciklid.se än zoopet.com... och det har inte med personerna på forumet att göra utan endast pga att forumet känns så ostrukturerat och komplicerat. Man måste även vakta tungan eftersom en guldfiskägare bara är ett klick från att snubbla in på en tråd där man själv pratar om guldfisk i sammanhanget foder och näringsvärde... Hela forumet är som uppgjort för att det ska bli tjafs och allmänt irriterad stämning.
Mvh Fredrik Isaksson