Trött På Alla Reality Program

#1 - 19 april 2006 00:26
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Tar det aldrig slut:mad: Det är dokusåpor på varenda J:mad:A kanal.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Det står mig upp i halsen. Jag har bojkottat skiten.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Dessa program ger absolut ingenting..[:-124] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Det finns faktiskt en realityserie som jag tittar på och det är[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]surikaterna på animalplanet sänds kl 7 på kvällen varje vardag.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Det bästa som gjorts tycker jag. En kamera är uppriggad och[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]djuren filmas dygnet runt. Där finns intriger. rangordning[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]olika personligheter ja allt. Så om vill titta på något annat[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]än silikonbröst och folk som dricker alkohol med utgångshålet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4]Då är detta ett program för dej..[/SIZE][/FONT]
#2 - 19 april 2006 00:50
hahaha jo har också sett den där surikatfamiljen och kan bara instämma i att dom är bäst.

dom där programen som bigbrother baren å allt va de nu är har jag aldrig tittat på själv, inte värt tiden.
#3 - 19 april 2006 03:51
Ja, dokusåpor är ett gissel, för både de som är med, och de som tittar. De som är med blir utnyttjade utan att ens begripa det, för de har ett så´nt abnormt uppmärksamhetsbehov, och allt för att de cyniska kanalerna ska få så mycket pengar som möjligt. Det finns saker som jag inte tycker man ska tjäna pengar på, utnyttja olyckliga och osäkra människor är en. Finns bara ett enda program jag tittar på på femman, och det är Top Gear, som de nu har bytt tid på, klockan 23:00 [:(!] Det gick 20:00 innan, men nu går det väl nå´n dokusåpa då istället, för det är visst så´nt de tycker att barnen ska se. Vilka förebilder va. Men... Frågan är... De är nog lite bättre än Vilse i pannkakan ändå... Men bara lite :rolleyes: Kollade igenom femmans TV-tablå för ett tag se´n, och hälften av programpunkterna var dokusåpor [:-27]

Animal Planet är i stort sett det enda som står på hos mig, för då slipper man slänga sig i panik på fjärrkontrollen med jämna mellanrum för att slippa nå´n eländig reklam eller dokusåpa. "This is the only channel where the stars are allowed to bark and roar". Och jag håller med, Meerkat Manor är ett kul program, även om jag har sett varje avsnitt ett antal gånger vid det här laget :p Men som sagt, det klår ändå det mesta på de andra kanalerna, utom möjligtvis Top Gear då.
#4 - 19 april 2006 09:07
[quote=Micke_A]Finns bara ett enda program jag tittar på på femman, och det är Top Gear, som de nu har bytt tid på, klockan 23:00 [:(!] Det gick 20:00 innan, men nu går det väl nå´n dokusåpa då istället, för det är visst så´nt de tycker att barnen ska se. Vilka förebilder va.[/quote]

Jeremy Clarkson är väl ingen bra förebild :p

Jag tycker det är rätt ironiskt att dom kallar det reality tv ;)
#5 - 19 april 2006 09:40
Kan rekomendera boken "dödskänd" av ben Elton. Kortfattat handlar det om hur någon lyckas mörda en deltagare i en big-brotherliknande dokusåpa utan att någon har sett vem som gjorde det trots att huset är fullt av kameror...

ds, det är den jag läser i på avataren...
#6 - 19 april 2006 10:10
[quote=Opus]Jeremy Clarkson är väl ingen bra förebild :p[/quote]

nä men han är jäkligt goo och hans 2 medarbetare är det också.
dom är inte så där alvarliga som dom är i dom flesta andra motorprogram utan lite skämt gör mycket, sen är deras tidstävlingar rätt kul också.
#7 - 19 april 2006 10:26
Japp, Clarkson är skön, han är en av de roligare TV-personligheterna. Ett harmlöst, roligt motorprogram är tydligen värre att visa än alla dessa dekadenta dokusåpor, enligt Kanal 5, eftersom det har börjat sändas senare :rolleyes:

Annons