Trött Molly

#1 - 18 februari 2007 08:16
Hej!
Har köpt ett nytt 110 l.
Har bla. fem stycken black mollys i. En av dem ligger ofta på botten och vilar, jag tycker inte att det verkar riktigt normalt. Men det verkar inte vara något större fel på den i övrigt. Den är pickar på växterna ganska ofta, simmar med sina kompisar och äter normalt när jag matar (vilket inte är så ofta iofs.)
Dom andra mollysarna och övriga fiskar är pigga.

Det jag undrar över är först och främst om det är något fel på fisken.
Och om det är det: ska jag ta ur den för att förhindra att den smittar de andra?
#2 - 18 februari 2007 08:53
Att den "ligger och vilar" mycket är inget bra tecken.
Har den ihopfällda fenor också? Fler symptom?

Hur stort är akvariet och hur länge har det varit igång?
#3 - 18 februari 2007 15:22
Den ligger aldrig riktigt still, viftar med fenorna hela tiden. Några andra symptom ser jag inte, men jag har ju inte direkt någon vana heller.

Har bara haft akvariet i några dagar, så det håller fortfarande på och körs in.
Hur som helst så verkar den lite piggare idag. Har inte hittat den på botten alls idag faktiskt, även om den fortfarande verkar lite slö.
#4 - 18 februari 2007 15:28
....alltså, idag simmar den längs botten. Den är aldrig still, men den beter sig ju underligt om man jämför med de andra mollysarna.
#5 - 18 februari 2007 20:43
de är inte nitrit då?

gjort nått vattentest?

har du hög nitrithalt så kan fiskarna börja betee sig konstigt och dö, jag hade de problemet när jag startade mitt, var tvungen att göra en snabb överflyttning, och efter någon vecka fikc jag mega nitrithalter och då började fiskarna simma undan mot botten osv, för att på morgonen sitta fast i filtret, de brukar va ganska vanligt fel när de är ett nystartat kar, kan va värt att kolla upp omd e inte gjort det, ett riktigt test (inte teststickor utan dropptester) kostar ca 100kr.

Annons