trollhassel i akvariumet

#1 - 3 mars 2006 07:17
har fått tag i en massa trollhassel billigt som jag tänkte ha i akvariet, och nu undrar jag över risker och nackdelar med detta? innehåller trollhassel några gifitiga ämnen eller ruttnar det kanske snabbt? terpentin, garvsyra, cyanid?
ph kommer att vara runt 8-8,5 och väldigt högt kh.
#2 - 3 mars 2006 07:24
testa att söka efter det här på forumet. vet att det var uppe för ett tag sedan och verkar inte vara några negativa egenskaper på det...ta dock inte mitt ord på det.

// SeanChai
#3 - 3 mars 2006 07:28
jag fick inte fram någon matnyttig tråd på första sökningen("hassel") men nu när jag sökte på "trollhassel" så fick jag fram en tråd. dock verkar det som om det går utmärkt att använda i akvariet, ingen verkade ha några negativa erfarenheter av det.(ska blötlägga dem nån vecka bara).
#4 - 3 mars 2006 21:39
Tror att det går bra med nästan vilket löv träd från Sverige som helst i ett kar.
#5 - 4 mars 2006 00:42
provat att googla pp trollhassel och akvarium ?

kan även prova den engelsja motsvarigheten på dessa ord
#6 - 4 mars 2006 00:53
annark kan du vänta lite så finns de säkert många här på zoopet som har erfarenhet av trollhassel som kan svara dig, så slipper du använda google för de e ganska tråkigt
#7 - 5 mars 2006 00:17
Min bror har Trollhassel i sitt kar.. Han har inga problem iaf. Har haft det nu i cirka 3år.. Det ända han gjorde va att först "skålla" allt med kokvarmt vatten i någon min sen fick det ligga i väta 3veckor...

Annons