Tack för tipset mantac0re! har varit inne på Compressiceps/Calvus. Det kanske är något sådant "hot" som de behöver för att börja agera som en grupp. Jag skulle nämligen vilja pröva att hålla multisar tillsammans med L. Attenuatus. Jag tror att multisarna är chanslösa om de simmar runt ensamma kring stenar. Om de däremot har ett tydligt revir som de grävt ut, som de dessutom hjälps åt att försvara tror jag att de har betydligt större chans att överleva.
Men så är man ju 16 också :p ett akvarium med hela kittet + sten å fisk blir inte billigt. Jag börjar kunna se botten på kassaskrinet nu ;) får börja prioritera lite, kanske är det klokt att låta multisarna "öva" med Calvus.
Och tack för alla erfarenheter :D
Multisarna har börjat utmana varnadra lite grann nu. Deras ränder blir mkt tydligare, de fäller ut gällocken och spänner upp ryggfenan. Väldigt roligt att titta på :) Kanske behöver de reda ut hierarkin innan de blir en grupp, precis som för människor.
Även jullarna har kommit igång med att försvara grottor och reda ut vem som ska ha makt. Visst är det så att det är honorna som är större än hanarna inom Julidochromisarten? Jag köpte två stora och två små, och det är mest den ena mindre, och den ena större som har tagit grottor.
Mvh. Simon