Trivs Golden?

#1 - 22 februari 2004 01:20
Jag har vad jag tror 2Hanar och 4Honor (Golden) och jag har haft akvariet i ca 3 veckor nu,, det e kanske lite tidigt att redan nu önska att dem får ungel men kan man få dem på bättre lekhumör och kan man se att dem mår bra och kanske börjar leka snart ? :)

Har en 3-4 bra gömställen t.ex. en kokosnöt medmera. Ska man flytta över honan med äggen i ett akvarie för sig och låta yngeln och honan gå i samma akvarie ? och hur ser man att den bär på äggen? munne större?

? :)
#2 - 22 februari 2004 07:13
1. Hur stort kar?
2. övriga fiskar?
3. vattenvärden?
4. Vilket foder?
5. Vilken kvalité är det på dina avelsdjur? ÄR de F1:or?
6. Inredning?

Om du inte ahr bra kvalité på dina avelsdjur så ska du inte odla. Inga andra arter som liknar Golden (andra Labidochromisar) får förekomma i karet. Sällskap kan du ha en grupp Ps. acei eller Bright blue Zebra (om du har ett hyfstat stort akvarium dvs.)

Om du vill börja odla seriöst så måste du besvara dessa frågor så vi andra hjälpa dig.

Så har kan det se ut när de ruvar http://www.cikliderna.com/yngel.htm
#3 - 22 februari 2004 08:44
jag har 1 hane o 2 honor har haft karet i två veckor båda honorna har yngel i munnen om du har ett akvarie som är tomt på fiskar så kan du lägg i henne där så ta ner henne i det så hon får vara i fred och sen när hon har spottat så måste du ta i henne i det stora annars äter hon upp ynglena och det hade inte varigt så kul!:)

svar på sista frågan: det är helt rätt urzin de får som en svullnad under munnen..

från:ToM 11 år

Annons