Trista Kongotetror?

#1 - 11 augusti 2008 11:15
Vi har köpt ett stim Kongotetror till vårt 540 liters eftersom vi läste här på Zoopet att många tyckte de var en av de vackraste tetror som finns. Hittills är vi inte så imponerade. De är bara gråbeiga och nu undrar jag om det är så att färgerna kommer fram när de uppnått en viss ålder eller om det kan vara så att de inte trivs? De verkar pigga och glada i alla fall. De är ca 4 cm nu.
#2 - 16 augusti 2008 19:05
Nimala skrev:
Vi har köpt ett stim Kongotetror till vårt 540 liters eftersom vi läste här på Zoopet att många tyckte de var en av de vackraste tetror som finns. Hittills är vi inte så imponerade. De är bara gråbeiga och nu undrar jag om det är så att färgerna kommer fram när de uppnått en viss ålder eller om det kan vara så att de inte trivs? De verkar pigga och glada i alla fall. De är ca 4 cm nu.

Ja de färgar ut när de blir större och om det är relativt svagt ljus. Mörk bakgrund och botten är också ett plus.
#3 - 16 augusti 2008 21:26
Ingen erfarenhet av just kongotetran men ser inte direkt färgklad ut i artbeskrivningen ;) http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=478 Möjligt att man kan framhäva citronkulören med flytväxter, mörk botten och mörk bakgrund...
#4 - 16 augusti 2008 21:35
Dom blir kanonfina med tiden. Hanarna förstås snyggast som bland allt levande
#5 - 18 augusti 2008 11:50
Tack för svar!

Faktiskt börjar de skimra lite mer nu. De äter mycket glupskt och växer rätt snabbt, så det finns nog hopp :)
#6 - 15 september 2008 21:15
eriahl skrev:
Dom blir kanonfina med tiden. Hanarna förstås snyggast som bland allt levande

Inte ALLT levande väl?
#7 - 15 september 2008 21:17
Ha tålamod, nar hanarna fått lite storlek blir bland de allra vackraste tetrorna om du frågar mig.
Bilagor:
#8 - 15 september 2008 21:24
Whizzer skrev:
Inte ALLT levande väl?

Självklart är hanarna alltid vackrast. Honor kan iofs se hyfsade ut men vi är vackrast. Bara nu inte frugan ser det här. Brödkaveln är så jäkla hård
#9 - 15 september 2008 21:28
eriahl skrev:
Honor kan iofs se hyfsade ut men vi är vackrast.

Efter morgonkaffet och toalettbestyren menar du såklart ;)

Annons