trevligaste vs. otrevligaste!

#1 - 6 november 2003 20:29
vilken visk är otrevligast respektiva trevligast?

jag tycker att kampfiskarna är trevliga, inte dumma, inte bråkiga och inte heller bossig. men däremot fktiga mobboffer

otrevligast: BLÅGURAMI!!!!!!!!! den som jag hade var helt psykad och jägade ihjäl nästna varnda fisk jag hade.
#2 - 6 november 2003 20:37
<font color="red">Den trevligast fisken trycker jag att nästan alla borde hålla med om att Corydoras hör till dom som ligger bra till!

Otrevligast är Pirayan [:P]

Nämen ärligt talat så är min dvärggurami hane galen!
Han spöar upp det stora blåguramisarna så det måste gömma sig [:(] </font id="red">
#3 - 6 november 2003 20:50
Trevligast är alla Apistogramma

Otrevligast Paroonhaj och redtailmal som en del envisas med att ha i för små Akvarium
#4 - 6 november 2003 21:19
Trevligast håller jag helt klart med om är corydoras, men även siamesiska algätare!...
För tillfället är den otrevligaste fisken jag har en ovanligt ilsken ancistrus hona som hatar corydoras och äter allt utom alger...
till skillnad mot min strora ancistrus hane som ser ut som djävulens avkomma, men lika snäll som ett lamm.
Mvh
Elana
#5 - 6 november 2003 21:42
Alla som läst om vår Synspilumciklidhona Arnold förstår nog att hon är det värsta i fiskväg jag haft... (hon käkade en L-200 till lördagsmiddag, avlivade en doppvärmare så det blev kortis i Tobbes dataskärm osv osv)
Trevligast är nog våra Golden Nugget, snälla och vackra, åsså har de så gula goa magar när de sitter på rutan... Har en som håller mig sällskap vid datorn nu :-)
#6 - 6 november 2003 23:00
Trevligast är förmodligen corydoras
Otrevligast som jag haft är kinesisk algätare
#7 - 6 november 2003 23:18
Tja, som mitt användarnamn skvallrar om är jag speciellt mjuk för kampfiskar, då främst hanar. Riktigt mysiga, personliga, ofta sociala, svävar majestätiskt omkring i akvariet omgiven av ett stort lugn. Kan ibland vara lite aggressiv mot honor men det är väl också allt. Är dock som zingo boy skriver ett tacksamt mobboffer. Den värsta fisk jag någonsin har haft är kinesiska algätare, vilka dödade 3 fullvuxna scalarer!!! . Blir riktiga monster med åldern.
#8 - 7 november 2003 06:43
När kinesiska algätare blir 15-16cm är dom satans barn. Dom jagar allt som kommer nära dom. Har aldrig sätt en fisk så elak, ettrig och grym som dom. Snällast av alla fikskar jag haft är nog min lejonhuvud. Han tycker inte om när en stor fisk kommer in i hans grotta. Men vem skulle inte bli sur om någon kom in i ditt hus.
#9 - 7 november 2003 08:06
Trevligast utan tvekan är alla CORYDORAS !!!!

Otrevligast...Mmmm....Mmmm...MMmm...

Jag har nog inte haft en sån där otrevlig firre på länge...

Haa!!! just det nu kom jag på en som jag hade för några år sen å det var en CEBRA ciklid en stor hane som gjorde sej av med konkurrenterna och som moblerade om när det passade honom...visst visst den var en riktig J**l fisk den ja!!!
#10 - 7 november 2003 08:23
Trevligast, i meningen snäll och harmlös är discus, elakast är en Otocinclus som åt av discusarnas slemskikt, han/hon var en riktig terrorist.
Sedan hade vi en Eldstjärt som hette Sigvard, han var inte heller något lamm precis, men han lugnade sig med åldern.
#11 - 7 november 2003 08:48
Trevligast är mina snälla söta försynta Chokladciklider

Otrevligast är mina Trimacs som har dödat allt i sina akvarium.
#12 - 7 november 2003 09:21
Trevligast: Mina Goldens

otrevligast: Min f.d stoora ensamma cyrtocara moorii (blå delfinciklid) på 20cm, han var riktigt sur för hans honor hade dött hos förra ägaren.
#13 - 7 november 2003 10:06
Trevilgast tycker jag är praktbothior och otrevligast är sömn/jade goby, när dom är små är dom snälla men sen när dom blir över 25cm äter den upp allt den akn komma åt, tro mig.
#14 - 7 november 2003 10:37
Trevligast: Corydoras och pakistanbotior. Botiorna har gått till den stora fiskhimlen, men dom var charmiga. Fast när jag tänker efter åt dom upp rätt mycket ägg, det gjorde dom.
Otrevligast:...hmm...vad skulle det vara? Jo, hade odessabarber för länge sen. Dom körde ihjäl ett helt gäng ancistrusungfisk. Det hade jag förträngt. Har också haft en eldstjärt och en guldbandsalgätare som bråkade med varann hela tiden. Men dom lät andra firrar vara ifred.
#15 - 7 november 2003 10:58
Trevligast tycker jag att corydoras är:)
otrevligast var skunkbotiorna som käkade upp fenorna på mina andra fiskar och som dessutom var fruktansvärt snabba och svårfångade.
#16 - 7 november 2003 12:51
Hög "mysfaktor": Corydoras.
Bottennappet: Palettciklidhonan jag hade förut.
#17 - 7 november 2003 13:36
Elakaste ciklid jag har haft är Auratus från malawi sjön
snällaste cikliden jag har haft är Chokladciklid
Alla andra ikke Ciklider kan jag inte yttra mig om dom simmar ju bara runt och tråkar sig *ASG* ^^
#18 - 7 november 2003 13:53
dom trevligaste fiskar jag har är nog ancistrusarna och corydoras
otrevligast är kulfisken (fig.8) som inte kan låta bli malarnas fenor... men han har fått flytta till en egen burk... så nu är det frid och fröjd!
#19 - 7 november 2003 14:01
Otrevliga och otrevliga... De "värsta" fiskar jag har tagit hand om var 2 st el-ålar strax över metern styck som vi hade på firman där jag jobbade förut... De var rejält respektingivande.
#20 - 30 november 2003 13:21
snälligaste fisken jag haft är nyckelhålsciklider tror jag. när vi hade saltvattensakvarium hade vi en riktig fuling, mörkblå och ganska hög var den,ca 15 cm lång. och med två st stora långa huggtänder. den var helt galen! den la sig under stenar och i grottor, när en fisk simmade förbi så gick den till attack. ibland visade den sig inte på en vecka. den var lite otäck faktiskt.
#21 - 30 november 2003 14:17
Trevligaste firren: påfågelcikliden! aldrig elaka, bara väldigt hungriga...

Otrevligaste firren: Salvini cikliden. Hade vi inte gjort oss av med salvinihonan hade hon tagit kål på alla i karet, trots att hon var minst.

Annons