Trevlig midsommar...

#1 - 19 juni 2008 22:19
Ha en trevlig midsommar helg alla akvarienissar,för egen del blir det mycket av god mat och dryck.
Kanske blir det lite akvarie snack på lördag då en kompis och akvarie nörd kommer och hälsar på...
Anyway have fun and play safe...
#2 - 19 juni 2008 22:20
Ja, ha det så kul alla som inte jobbar;), och natt dessutom!
#3 - 19 juni 2008 22:22
ha det så Roligt allesammans, själv ska man nog bara ligga hemma och slappa!
#4 - 19 juni 2008 22:22
Sällar mig till den än så länge lilla mängden av akvarieister som önskat glad midsommar :)
Själv blir det väldigt oplanerat hos en kompis, tårta är det enda vi vet för säkert att vi kommer ha :D
#5 - 19 juni 2008 22:24
Mmm tårta och grogg...
#6 - 19 juni 2008 22:26
Glad midsommar på alla zoopetare!
#7 - 19 juni 2008 22:26
Mmm tårta och grogg...

Ungefär det som är planerat, grillning om vädret tillåter... Men trevligt blir det nog. Hittade dessutom snapsglas med fiskmotiv på ICA för någon dag sedan O.o
#8 - 19 juni 2008 22:27
Japp!
Trevlig midsommar även från mig!!
Ska ner till Abbekås och grilla i en kompis trädgård precis vid stranden. :)
#9 - 19 juni 2008 22:28
Bada inte onykter bara, du är ingen fisk och kan därmed inte andras under vatten... ;)
#10 - 19 juni 2008 22:34
Kissa inte i vattnet bara,fiskarna bor och älskar i det...
#11 - 19 juni 2008 23:21
det jag mest klurar på är om det blir regn eller inte:p. Men jag skiter iofs i om det regnar eller ej, grillat blir det ändå:)
#12 - 19 juni 2008 23:24
fredd skrev:
det jag mest klurar på är om det blir regn eller inte:p. Men jag skiter iofs i om det regnar eller ej, grillat blir det ändå:)

Rätt inställning!
Tror dock inte att Der GrillMeister struntar i om det blir regn eller inte. Får i värsta fall muta honom med kramar och tårta, brukar funka.
#13 - 19 juni 2008 23:28
0422 skrev:
Rätt inställning!

Tror dock inte att Der GrillMeister struntar i om det blir regn eller inte. Får i värsta fall muta honom med kramar och tårta, brukar funka.

Ge Meister en grogg och ett paraply så blir han nöjd...
#14 - 19 juni 2008 23:37
Ge Meister en grogg och ett paraply så blir han nöjd...

Ge den killen något alkoholhaltigt alls och man bör inte ens släppa honom inärheten av en microvågsugn. Än mindre en grill. (nejdå, han är inte alls lättpåverkad) :p
#15 - 20 juni 2008 00:24
Elda mat är alltid roligare när promillehalt och iQ närmar sig varandra...

Själv ska jag ägna mig åt att göra just detta: elda mat och intaga sådana drycker, i goda vänners lag.
#16 - 20 juni 2008 05:16
Trevlig Midsommar alla på Zoopet,själv så tar jag med ungarna till Frostavallen för lite lekar.Sen bär det av till Festplatsen där jag bor
http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=Frostavallen
#17 - 20 juni 2008 05:40
Trevlig midsommar alla! Jag ska jobba men det är mitt eget val att ha eget så, ingen sympati nödvändig.

Bli inte för fulla och glöm inte att mata fiskarna att hålla isär begreppen framåt slutet av kvällen och akvaviten: nättetra/löksill, gräddfil/Liquifry, Skåne/Easycarbo.
#18 - 20 juni 2008 05:56
Hoppas det blir en trevlig midsommarafton för oss alla.

Blir dragspel och dans kring midsommarstång i Lund för vår del.

Har en fundering på om vi inte gör det skit för oss själva apropå statistiken om att det ofta regnar på midsommarafton. Tror det är någon sadist som inbillat oss att tro att små grodorna är en glädjande sällskapsdans när det i själva verket troligen är en afrikansk eller sydtysk regndans.
#19 - 20 juni 2008 05:59
Trevlig midsommar alla från mig med. Ska till Hammars Park i Malmö där det är marknad o hälsa på min dotter som jobbar hela helgen.
#20 - 20 juni 2008 06:34
Trevlig midsommar och sånt. Här kommer vi vara så anarkistiska att vi inte kommer göra ett enda dugg ;)
#21 - 20 juni 2008 07:14
Trevlig midsommar på er![:-76]
#22 - 20 juni 2008 08:00
Hoppas det blir en trevlig midsommarafton för oss alla.

Blir dragspel och dans kring midsommarstång i Lund för vår del.

Har en fundering på om vi inte gör det skit för oss själva apropå statistiken om att det ofta regnar på midsommarafton. Tror det är någon sadist som inbillat oss att tro att små grodorna är en glädjande sällskapsdans när det i själva verket troligen är en afrikansk eller sydtysk regndans.

Hahaha!!!
Håller med om det där, eller så är det hitflyttade amerikaner med indianblod som infört regndansen.., midsommarstången skulle ju kunnat vara en totempåle..:p
#23 - 20 juni 2008 08:34
Glad midsommar! Jag ska åka med make och barn till kompisars sommarstuga. Hoppas på att jag slipper va en liten groda ;-)
#24 - 20 juni 2008 08:58
Trevlig midsommar
#25 - 20 juni 2008 09:06
Trevlig midsommar :)
#26 - 20 juni 2008 09:38
Glad midsommar på er! :)
#27 - 20 juni 2008 10:22
ansjo skrev:
Ja, ha det så kul alla som inte jobbar;), och natt dessutom!

Tur att några tar på sig ansvaret och ser till att Svedala inte stannar helt:)

All heder till dessa kämpar!
#28 - 20 juni 2008 10:55
Glad midsommar på er från Oliver & Jesper
#29 - 20 juni 2008 11:08
- Jepps! Tillönskar ALLA på Zoopet en riktigt trevlig midsommar. Passar även på att tacka för alla trevliga, spännande, underliga, läsvärda, roliga inlägg som ni delat med er av:)
Guest
#30 - 20 juni 2008 11:13
Midsommar!!! Nationaldagen!!!

Ta det lugnt med sillen bara, den brukar vara dålig så här års:)
#31 - 20 juni 2008 12:23
Sill gör sig, som alla andra fiskar, bäst i vatten, inte magen.

Egenmarinerad köttbit att grilla, grönsallad, potatissallad, och nåt gott att dricka, DET är bra midsommarmat.
#32 - 20 juni 2008 12:25
Halloj Alla!
Vill passa på att önska er en trevlig Midsommar!:)
Här i Torslanda blåser det som vanligt (antagligen det värsta blåshål som existerar i universum) och regnar lite till och från.
Har lagt tre feta oxfilé-längder i en härlig Hickory- och honungsmarinad - dessa skall få lite färg på ytan och sedan stilla bakas i grillen på sakta kol-värme. Blåsten och regnet gör ju det hela en aning svårjobbat men det SKALL grillas om jag så skall ha grillen i vardagsrummet!

Nej, nu får det inte bli gnälligt! Det gäller att hålla väderhumöret uppe!:)

Återigen; Ha en förbaskat fin Midsommar!!!
:)
#33 - 20 juni 2008 12:30
Har redan önskat alla en trevlig Midsommar...måste bara tillägga Nu riktigt vräker det ner med regn,är det bara utanför Höör det gör det eller är det på fler ställen i Sverige??
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 20 juni 2008 12:36
Lutt skrev:
Midsommar!!! Nationaldagen!!!:)

Trevlig midsommar på er allihopa.
Håller med om att midsommardagen borde vara sveriges nationaldag och inte den konstruerade nationaldag som politikerna har pådyvlat oss.

Nu riktigt vräker det ner med regn,är det bara utanför Höör det gör det eller är det på fler ställen i Sverige??

Omväxlande solsken och skurar i Partille. För en timme sen var jag ute och fotade blommorna vid en grav och då sken solsken, men det kom ett störtregn så jag var tvungen att retirera till bilen. När jag kom hem sken solen igen och jag precis en fixa utomhus i strålande solsken.
#35 - 20 juni 2008 12:40
Här regnar det då inte (Varberg).
Däremot låter jag bli att nämna något om "kraftigt förhöjd luftfuktighet i gravitationspåverkade rörliga punkter", som det brukar omnämnas på lajv...

Skitskoj, då jag precis målat halva carporten med falufärg... :mad:

Nåja, det ska FAN till om det ska hindra oss från att elda mat sen.
#36 - 20 juni 2008 13:10
Trollsvans skrev:
Här regnar det då inte (Varberg).

Var höll du hus för en timme sedan då;)?
#37 - 20 juni 2008 13:14
ansjo skrev:
Var höll du hus för en timme sedan då;)?

Haha, på Getterön.
Å jo, visst regnade det gris... var bara tvungen att dryga mig med lite ironi. (den höjda luftfuktigheten...)
#38 - 20 juni 2008 13:22
Så du är på Getterön med 100 000 Boråsare:D!
Ja, där kan du bli sittande;).....
#39 - 20 juni 2008 13:40
Här i Stockholm är det vackert, men det är det ju nästan jämt i och för sig.
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 20 juni 2008 13:42
Pazappa skrev:
Här i Stockholm är det vackert, men det är det ju nästan jämt i och för sig.

Ja någon fördel måste det ju vara med att bo där:D
#41 - 20 juni 2008 16:02
Ja någon fördel måste det ju vara med att bo där:D

Ha! Ja den bad jag ju praktiskt taget om...
Men jag skulle aldrig ha sagt nåt för nu ösregnar det. Men jag tycker det är supermysigt. Tills jag ska ut med vovven.

Annons