Tre nätter, tre dagar...

#1 - 25 februari 2011 22:08
... så länge har Lilla Blå och Elvis klarat att försvara sina telningar nu.

Svarta sura griniga har de häckat i en hörna, där jag inte kunde se in... i hela tre nätter och två dagar. Bara visat sig som hastigast vid matdags... förutom en och annan blixtattack mot sina diskuspolare. Stick! Polarna har fått på moppo, fast de försöker flytta sig så fort det bara går!

[CENTER][ATTACH=CONFIG]42656[/ATTACH] [/CENTER]

Som en ilsken muräna har Elvis kikat ut genom ett hål i ett trästycke, och ve den som kommit nära! ATACK!

Jag förstod ju att de hade rom där bakom trästycket, men hur jag än kikade... kunde jag inte se in i deras hörn. Så plötsligt... flyttade de fram ett 20-tal små svansar på en rot som jag kunde se. Jobbigt, verkade det... för svansarna tappade taget och singlade iväg, men plockades upp och sattes på plats igen av sina nästan svarta föräldrar. Mörka - och sura! - föräldrar som börjar se ganska slitna ut... helst Elvis, hennes "skinn" verkar dammigt och i upplösningstillståndet. Normalt? Inte en aning! Vad som inte är bra är att hon fått en rejäl reva på ena sidan - förmodlingen från någon rot - när hon jagat närgångna diskusar i hundranittio :(...

Hur som helst... nästan lite läskigt att släcka ner nu; Kommer de att klara sin fjärde natt?
#2 - 26 februari 2011 08:24
Fjärde natten avklarad, de är kvar...
#3 - 26 februari 2011 10:40
Kul så länge det varar!! :) Håller tummarna att de orkar stå emot de närgångna. De brukar kunna mörkna vid lek/vakta för att ynglena skall se dem och sätta sig på päronen och käka. Tycker det är spännande med diskus och deras små telingar.
#4 - 26 februari 2011 11:05
Hålller med... de delar ju bostad med en viss Svarte Petter!
#5 - 27 februari 2011 07:58
Borta...
#6 - 27 februari 2011 11:59
Trist, får hoppas det går bättre nästa gång.

/B
#7 - 27 februari 2011 12:24
Vad synd att de inte klarade sig hela vägen. Men det är ju en bra start!
#8 - 28 februari 2011 18:46
man kan sätta en svag nattlampa bredvid för att de ska få lättare att hålla koll
#9 - 28 februari 2011 20:33
Hade ett rör tänt... men skulle tro att Svarte Petter vispat iväg dem (han piskar upp sandstorm mellan varven).
#10 - 16 mars 2011 06:54
Mystiskt! Upptäckte precis att denna blogg haft 824 besökare på 3 veckor. VAD eller VILKA ORD har orsakat det?
Jag har länkat till Facebook... och till "Akvariestugan" här, men rent statistiskt brukar det inte bli den skillnaden på länkade/olänkade bloggar...?!?
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 16 mars 2011 09:42
[QUOTE=Lilla Damen;bt33299]Mystiskt! Upptäckte precis att denna blogg haft 824 besökare på 3 veckor. VAD eller VILKA ORD har orsakat det?
Jag har länkat till Facebook... och till "Akvariestugan" här, men rent statistiskt brukar det inte bli den skillnaden på länkade/olänkade bloggar...?!?[/QUOTE]
Ibland får man bara acceptera att man inte kan förstå allt[:o]
Kul i alla fall att du haft så många besökare
#12 - 16 mars 2011 10:19
Jo... gogglade rubriken :confused:; Kanhända är det pga Jonas eller Jesus !

Annons