Ny "motor" finns på de flesta akvarieaffärer annars finns det att beställa på tex guldfisken.se, pwss.se. (OBS! Det går inte att ersätta med en eheim compact som hannesc skrev utan det måste vara en juwel)sucksdorff skrev:Har ett juwel 180l, med fast filterbehållare. Nu har själva motorn gått sönder så vad gör man då? Behållaren sitter ju fast på rutan och går inte att ta bort. Kan man köpa ny motor och i sådanna fall vart? Tacksam för svar:d
åheim skrev:Ny "motor" finns på de flesta akvarieaffärer annars finns det att beställa på tex guldfisken.se, pwss.se. (OBS! Det går inte att ersätta med en eheim compact som hannesc skrev utan det måste vara en juwel)
åheim skrev:Ny "motor" finns på de flesta akvarieaffärer annars finns det att beställa på tex guldfisken.se, pwss.se. (OBS! Det går inte att ersätta med en eheim compact som hannesc skrev utan det måste vara en juwel)
http://www.pwss.se/home.php?cat=291
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/cirkulationspumpar-juwel-c-49_32_52_502?osCsid=fae4b9513b9023efcdb640b6e622bae9
:DJuwel vill att man bara använder deras grejer i deras kar och hittar därför på egna länger på lysrören och pumpen till filtret har ju en anslutning som är unik just till deras filter... irriterande om du frågar mig[:(!] (särskilt då deras pumpar är skit;))hannesc skrev:ofan!? lärt mig nått nytt då. jag trodde det gick att sätta i en annan. sry..my bad!
hannesc skrev:ofan!? lärt mig nått nytt då. jag trodde det gick att sätta i en annan. sry..my bad!
åheim skrev::DJuwel vill att man bara använder deras grejer i deras kar och hittar därför på egna länger på lysrören och pumpen till filtret har ju en anslutning som är unik just till deras filter... irriterande om du frågar mig[:(!] (särskilt då deras pumpar är skit;))
åheim skrev::DJuwel vill att man bara använder deras grejer i deras kar och hittar därför på egna länger på lysrören och pumpen till filtret har ju en anslutning som är unik just till deras filter... irriterande om du frågar mig[:(!] (särskilt då deras pumpar är skit;))
VisualDarkness skrev:Är det inte du som brukar förespråka att fixa till saker så de fungerar DIY-style? Det är en jäkla fyrkantig behållare med ett hål och ett raster, modvänligt om man har lust! ;)
Det finns ju doc ett antar märken som sett till att Juwel får konkurrens på sitt "monopol". Dock så verkar Juwel dåliga på att berrätta det för kunden av någon anledning.
Kapten Zoom skrev:Hey, racka ned på Juwels innefilter om ni vill. Men ni hittar inget innerfilter väster om floden Pecos med så stor filtervolym. 6 liter i Juwel Rio 300! Motsvarar 6 st eheim 2252. Smaka på den med socker på!
Sen kanske eheim startar direkt utan att behöva slängas i backen 3 gånger som Juwels crap-motor, men det där är ju bara finslipningsdetaljer.:d