[QUOTE=simpson;1720521]Oftast, troligen alltid är det avsändaren som ska göra reklamationen.
Tyvärr i detta fall är inte DHL skämtet, det är firman som skickar som förpackat för dåligt.
Om man skickar lite saker och läser på noggrant vad alla villkor etc säger så kan man sammanfatta det enkelt.
Går något i paketet sönder eller paketet går sönder har du paketerat för dåligt.
Ska det man skickar ha en bra chans att komma fram helt måste paketet kunna tåla att släppas från 1.5m höjd ner i marken utan att innehållet går sönder.
För att kunna åstadkomma det måste man i princip paketera i dubbla kartonger, dvs ditt färdiga paket lägger du i ett större paket med stoppning runtomkring.
Men många firmor orkar inte packa korrekt, det kostar pengar utan chansar. Om någon går sönder får man skicka ut nytt...[/QUOTE][INDENT]Jag tror också att firman som borde packa ordentligt . När män tittar på förpackningen det är helt skumt packat , en barn kan vetta att det här tål inte leverans . En tun kartong som förpackning och alla filter delarna i en tunare förpackning utan något att skydda innehållet . Jag lovar om män släper den här från 1,5 m då allt går i små bitar . Vet inte hur män bifogar bild eller kunde ni se också [/INDENT]