Transportörer vägrar fisk!!!

#1 - 28 augusti 2007 14:03
Varför vägrar Bussgods transportera fisk tex i Katrineholm, men i Örebro så kör bussgods för fullt till akvarie affärer??!!!:confused:
#2 - 28 augusti 2007 14:50
Bussgods har som policy att inte transportera levande. Jag antar affärerna i Örebro har förhandlat fram nåt specialavtal.
#3 - 28 augusti 2007 15:29
Azur skrev:
Bussgods har som policy att inte transportera levande.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Undrar hur dom gör med passagerarna :rolleyes: :p[/COLOR][/FONT]
#4 - 28 augusti 2007 15:47
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Undrar hur dom gör med passagerarna :rolleyes: :p[/COLOR][/FONT]

Betvivlar att de räknas som gods :D
#5 - 28 augusti 2007 20:33
Men, min fru fick fisk skickad till sig med bussgods från en kille lite längre norrut.

Men det var privatperson till privatperson. (kanske är andra regler då?)
#6 - 28 augusti 2007 22:09
Hmm.. vet att från bussgods [företaget som heter bussgods alltså] i göteborg får man frakta fisk men man gör det med en speciellt garantifraktsedel som kostar lite mer men där man är garanterad att leveransen kommer fram en utsatt tid.
#7 - 28 augusti 2007 23:30
fifi skrev:
Hmm.. vet att från bussgods [företaget som heter bussgods alltså] i göteborg får man frakta fisk men man gör det med en speciellt garantifraktsedel som kostar lite mer men där man är garanterad att leveransen kommer fram en utsatt tid.

Det stämmer...jag fick betala en slant men det var det värt för att få hem min stilige L200:D
#8 - 29 augusti 2007 00:00
Ok Garantisedel med tidsgaranti..
Får väl ringa igen då..
#9 - 29 augusti 2007 05:12
Lycka till!

Man får inte skicka värdefullt gods eller levande fisk med "vanlig" fraktsedel vet jag, kanske de glömde säga till dig att det fanns garantilappar också - de är gröna och de vanliga är blå ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 29 augusti 2007 07:38
Det gäller säkert olika regler för olika ställen - allt beroende på vilka förutsättningar resp. bussterminal har att hantera levande djur.
#11 - 31 augusti 2007 11:31
jag själv kör buss mellan thn-gbg o paketerna tar vi inte inne i bussen o det e skillnad på temp. mellan bagaget o inne i bussen tänkt på vintren när temp. liger på -20 grader tror ni att fiskarna skulle överleva i bagaget när det inte finns värme där (ursäkta stavningen kan inte så bra men jag tror att ni försår vad jag menar :))
#12 - 31 augusti 2007 11:35
casper_001 skrev:
jag själv kör buss mellan thn-gbg o paketerna tar vi inte inne i bussen o det e skillnad på temp. mellan bagaget o inne i bussen tänkt på vintren när temp. liger på -20 grader tror ni att fiskarna skulle överleva i bagaget när det inte finns värme där (ursäkta stavningen kan inte så bra men jag tror att ni försår vad jag menar :))

Beror ju också på hur man packat dem......:D;)

Annons