Transport hjÄlp!

#1 - 3 maj 2010 13:11
Hej!

Jo jag har tänkt att ta med mig ett akvarium från utlandet (akvarium ca 35l) så det är inte så stort! Kan ni komma med tips om hur jag ska 'packa' in det? Kartong eller? .. no idea!

Sen ville jag gärna ta med mig min gamla fisk också! En kampfisk hane. Resan tar ca 14 timmar med både bil och båt, kan skaka lite.. Kanske tar 1-2 dagar innan jag hinner packa upp och starta akvariumet. Tänkte ha fisken i en glasburk och göra hål i locket, kommer fisken att klara sig? Ska jag vira runt den i ex. tidningspapper etc? Ska jag hålla burken i händerna isf? :o

Sen har jag då akvarium på 35 l med 4 glödbandstetror och 4 neontetror, kan kampfisken va tillsammasn med de? :p Om inte, vilken annan sorts fisk kan jag ha i förutom några guppys?
#2 - 3 maj 2010 13:38
Skulle gissa at kampfisken inte blir några problem, se bara på hur amerikanerna på Youtube håller dem som permanentbostad. Försök dock hålla uppe temperaturen så mycket du kan. Packar du in honom i lagom tempererat vatten i en större burk som du stoppar ner i en kylväska (jag har en i tyg som jag har när jag handlar) så håller temperaturen sig. Mata heller inte precis innan färden då det blir skitigt. :)
#3 - 3 maj 2010 14:29
Hur menar du, ska jag lägga in honom i Kylväskan? då blir det väl kallt? :o
Ska jag inte mata alls under resan .. ?:)
#4 - 3 maj 2010 14:34
Vad folk ofta glömmer är att saker som håller kyla bra även håller värme bra och viseversa! ;)

Han behöver inte matas under den korta stunden, det är nog det minsta problemet. I akvariet matar jag knappast varje dag heller.

En sådan här väska använder jag:

Annons