Har nu sökt och sökt och sökt och sökt... Men ingen stans står att finna något om transparanta strilrör. Jag kan inte fatta varför de strilrör man finner i handeln i princip uteslutande är gröna! Tanken är ju inte att de skall synas där de hänger!
Nu är det så här: Jag är på G att inreda en amazonasbiotop, och jag hade tänkt mig att bygga en konstgjord flodbank i vardagsrummet. Alltså innesluten i en glasburk, vanligen kallad akvarium (om nu någon misstänkte något annat...).
Bakgrunden har jag planerat och är ganska så klar över hur jag skall göra, och den inbyggda filterkammaren är i stort sett klar.
Men så är det detaljer med det strömmande vattnet. Jag hade tänkt hänga upp två, kanske tre strilrör antingen våg- eller lodrätt på ena kortsidan. Insuget har jag på den andra. Min förhoppning är att vattnet skall strömma lagom lånsamt från ena änden till det andra. Dock har jag ju det här med strilrörens färg. Finns det någon där ute som kan tala om för mig VAR jag kan få tag på transparanta strilrör, eller något schysst tips på hur man kan fixa några enkelt själv?
(OJ, vad mycket text det blev för en så kort fråga... Men om någon har några andra synpunkter på mina tankar så släpp gärna fram dem!)