tramsiga kjell har varit i farten igen

#1 - 23 mars 2008 19:30
Det stängs diskussioner härs och tvärs här på zoopet.

JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ KJELL F.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 23 mars 2008 19:36
rödtoppen skrev:

Det har du sagt många gånger nu - det är änna så att man börjar bli trött;)

Som sagt, efter att vi börjat "drukna" i inlägg och kritik mot vad som skrivs på andra hemsidor än Zoopet, så har vi infört en regel om att kritik mot andra hemsidor skall göras på den hemsidan och inte på Zoopet.
Sedan jag börjat hålla mer strikt på denna regel har sådana trådar minskat rejält.
#3 - 23 mars 2008 19:38
Det här forumet består till mindre än 0,1 procent av spam och tack gud för det.
Den här tråden verkar däremot lite spammig och föreslår att den stängs.
#4 - 23 mars 2008 19:49
hehe tycker de på sista tiden blivit så mycke dumma och korkade inlägg. inte kjells fel bara massa korkade personer, och förlåt för detta men oftast nya medlemmar
#5 - 23 mars 2008 20:41
Personligen tycker jag väl tvärtom. Ett stort tack till Kjell för att han orkar hålla så "städat" här på Zoopet.
#6 - 23 mars 2008 20:44
Få forum är så "rena" som Zoopet är. All cred till Kjell för att han inte låter forumet spåra ur fullständigt!
#7 - 23 mars 2008 22:02
Kan bara hålla med föregående talare: Kjell gör ett bra jobb att hålla Zoopet rent.
#8 - 23 mars 2008 22:11
Ja, Kjell hålller verkligen det här bra!
#9 - 23 mars 2008 22:43
länge leve kjell!
#10 - 23 mars 2008 22:48
Nja nu behöver man väl inte överdriva blir bara pinsamt att läsa det hela:D:D
#11 - 23 mars 2008 23:10
rödtoppen skrev:

Varför stanna på ett forum där du är trött på Ägaren?
#12 - 23 mars 2008 23:18
qenzo skrev:
Varför stanna på ett forum där du är trött på Ägaren?

Det är ju inte kjell som startar alla diskussioner, eller ?
Så det är inte zoopetmedlemarna jag tröttnar på utan att diskussioner helt stängs ner pga "det redan finns en diskussion om rottweiler" då behöver det inte finnas fler :(:confused:.. eller att nån vill förbjuda skålar och vill att zoopetsmedlemar ska skriva (vad jag antar) till säljarna...

Vet inte riktigt när Kjell började med detta, enligt mitt tycke, trams.
#13 - 24 mars 2008 00:42
stene skrev:
Nja nu behöver man väl inte överdriva blir bara pinsamt att läsa det hela:D:D

Länge leve mig då. Så blir det inte så pinsamt överdrivet att läsa.....
Har oxå märkt att en del nyreggade ibland kommer med väldigt knepiga problem. Trist för när någon nyreggad seriös som hittat hit och har problem är det nog fler än jag som är tveksam om seriös eller ej. Det är vad jag tror iaf så risken att folk drar sig för att svara
#14 - 24 mars 2008 01:55
rödtoppen skrev:

Vet inte riktigt när Kjell började med detta, enligt mitt tycke, trams.

Du hänger inte på fler internetforum, va?

Offtopic i en seriös tråd är ondska och skall utplånas!
#15 - 24 mars 2008 08:31
Det är bra att man stänger trådar som riskerar att eskalera eller haverera...
Så länge man nöjer sig med att låsa tråden, och inte ta bort den, eller, som har hänt på ett annat forum (som hälften av medlemmarna nu lämnat), redigera andra personers inlägg (för att få en "mildare ton i det hela").
Ok att off topic kan handla om vad som helst, men det känns ändå som om vissa trådar där är mer onödiga än andra...
#16 - 24 mars 2008 09:04
Kan hålla med lite vad som skrivs här faktiskt,men så mycket har väl inte Kjell stängt av eller låst trådar kan jag få några exempel i så fall??i många trådar brukar det faktiskt urarta och man kastar automatiskt skit på varandra via datorn och man oense bättre att stänga av det innan om jag får tycka till...Men det brukar lösa sig ändå mellan varandra tycker jag man måste ha i åtanken att det är många åsikter om allt och det måste man respektera och det gör vi också eller dem flesta i alla fall.
#17 - 24 mars 2008 09:09
Jag tycker man kan stänga o ta bort mycket mer. Finns inget så irriterande som när trådar startas med länkar till annonser, photobucket, websidor som sedan tagits borteller slutat fungera. Jag tycker dessa trådar inte bara skall stängas utan tas bort.
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 24 mars 2008 09:21
stene skrev:
Kan hålla med lite vad som skrivs här faktiskt,men så mycket har väl inte Kjell stängt av eller låst trådar kan jag få några exempel i så fall??

Det låses väl idag i snitt högt räknat kanske en tråd i veckan.
Mycket, eller lite?
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 24 mars 2008 09:25
kaj.p skrev:
Jag tycker man kan stänga o ta bort mycket mer. Finns inget så irriterande som när trådar startas med länkar till annonser, photobucket, websidor som sedan tagits borteller slutat fungera. Jag tycker dessa trådar inte bara skall stängas utan tas bort.

Egentligen tycker jag också att det är bättre att deleta sådana trådar eftersom det är irriterande med "tomma länkar".
Så om jag upptäcker ett sådan ny tråd direkt när den läggs in så deletar jag direkt, däremot om det hunnit uppstå en diskussion i tråden så låser jag. Anledningen till att den inte deletas är av respekt för de som tagit sig tid att svara.
#20 - 24 mars 2008 09:36
Egentligen tycker jag också att det är bättre att deleta sådana trådar eftersom det är irriterande med "tomma länkar".

Så om jag upptäcker ett sådan ny tråd direkt när den läggs in så deletar jag direkt, däremot om det hunnit uppstå en diskussion i tråden så låser jag. Anledningen till att den inte deletas är av respekt för de som tagit sig tid att svara.

Det där är en av Zoopets bästa egenskaper i form av forum; att det inte deletas inlägg!
Oavsett hur OT en tråd/inlägg må vara eller om tråden spårar ur så är det viktigt att tråden ligger kvar i sin helhet. Att man inte går in och leker "kung" och bestämmer vad och hur folk får tycka. De som skriver dumheter får dessutom stå kvar till "allmänt åtlöje".

Jag står fast vid att jag tycker att låsningen av trådarna är väldigt rätt och riktiga. Ska man ifrågasätta människor (tex dessa annonser som läggs ut för att kunna prata ner annonsören) så får man göra det "face to face" och inte anonymt på ett forum.
Är man i behov av att prata skit om människor och bete sig illa, så finns det forum på nätet för det ändamålet.
#21 - 24 mars 2008 09:41
Men hur hjälper man någon som inte är goldis som lägger in en bild på problemet via photobucket eller liknande, och denna tråden sedan låses eller deletas?
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 24 mars 2008 09:52
ansjo skrev:
Men hur hjälper man någon som inte är goldis som lägger in en bild på problemet via photobucket eller liknande, och denna tråden sedan låses eller deletas?

Bra påpekande:

Sådana trådar har jag aldrig deletat eller låst ( i alla fall inte av den anledningen) utan vad det handlar om är kritik mot vad som skrivs på andra hemsidor. I regel handlar det då om Blocket -annonser.

Uttryckte mig klart otydligt ovan. Orsaken till att trådar låses/deletas är som sagt inte att de kan leda till "tomma länkar" utan att de kritiserar det som skrivs på andra hemsidor.
#23 - 24 mars 2008 10:08
~Kjell 4 Prez~
Forumets svar på ett 2260 med den stora hinken full av filtervadd, no one shall pass..
#24 - 24 mars 2008 10:30
Kanske jag som missuppfattat men fått för mig att photobucket är en gratistjänst i en viss tid och sedan är det dax o betala. Väljer man då och avstå försvinner länken vilket gör tråden här värdelös. Är det så är ju t.ex zoonen ett bättre alternativ. Speciellt om man skulle startat tråden med Vad är detta för firre? Och även om jag förstår Kjell argument så tycker jag både tråden och de svar som inkommet i dessa fall blir utan värde.
#25 - 24 mars 2008 10:48
Dysnomia skrev:
Det där är en av Zoopets bästa egenskaper i form av forum; att det inte deletas inlägg!

Jodå! Jag har själv fått inlägg deletade. Om det var rätt eller fel vill jag inte gå in på här. Bara påpeka att det visst sker ibland.
#26 - 24 mars 2008 10:52
batski skrev:
Jodå! Jag har själv fått inlägg deletade. Om det var rätt eller fel vill jag inte gå in på här. Bara påpeka att det visst sker ibland.

Allt är ju relativt. Om du jämför med andra forum på nätet så sker det i princip inte alls här.
Såklart finns det tillfälle då radering av inlägg är oundvikligt. Men det raderas inte inlägg/trådar här "till höger och vänster".
#27 - 24 mars 2008 12:10
Dysnomia skrev:
Allt är ju relativt. Om du jämför med andra forum på nätet så sker det i princip inte alls här.

Såklart finns det tillfälle då radering av inlägg är oundvikligt. Men det raderas inte inlägg/trådar här "till höger och vänster".

Det har inte jag heller sagt. Bara att det sker.
#28 - 24 mars 2008 12:17
batski skrev:

Har man skrivit mer än 8700 inlägg skulle det vara konstigt om inte några blivit bortplockade. I de flesta fall i samband med att antingen hela tråden har blivit bortplockad eller när man har citerat ett inlägg som har blivit bortplockat. Kjell brukar inte plocka bort inlägg utan anledning.
#29 - 24 mars 2008 12:50
Som sagt, svarade bara på Dysnomias inlägg där h*n skrev att det inte skedde på Zoopet.
#30 - 24 mars 2008 13:42
Jag förstår fortfarande inte hur det kommer sig att folk irriterar sig på att inlägg, som bryter mot reglerna, försvinner. Admin har all rätt och all makt och så skall det vara. Jag har också deltagit i trådar som sedan försvunnit och även om jag inte alltid vet varför så litar jag till att de som äger sajten följt sina egna regler.

Så, GJ K&C :)
/J
#31 - 24 mars 2008 15:20
Tycker att kjell som många andra skriver gör ett riktigt bra jobb. Forsätt som du gör, det funkar. Alla kan ju inte vara nöjda eller hur, men majoriteten på zoopet verkar dock vara nöjda så det i sig är en bedrift
#32 - 25 mars 2008 02:41
Zoopet är ett utav de mest städade forumen jag någonsin varit aktiv i. Som "gammal" forumit så har man sett det mesta i form av meningslösa trådar, spamm, oseriösa användare och allmänt klotter. Här på Zoopet existerar det knappt, en tråd låst i veckan är en piss i rymden, var bland annat väldigt aktiv på ett av de större it/dator-forumen som finns här i sverige innan det spårade ur, i slutet kämpade administratörer och moderatorer för att hålla forumet i schack men det var lönlöst. Dessvärre händer det här på allt för många forum och jag är glad att det faktiskt inte händer här.
Mentaliteten på Zoopet är en helt annan än jag träffat på tidigare, här blir man inte idiotförklarad för att man ställt en kanske inte allt för genomtänkt fråga eller för att man gjort fel, istället får man tålmodig hjälp. Inte heller kommer det oerhörda mängder icke rellevanta inlägg i diskussionstrådarna heller. Jag tror att det till stor del beror på att det känns som om man bör betala den där slanten för att bli Goldmedlem och det genomsyrar hela forumet av en seriös känsla som smittar av sig på alla, även de som kanske till en början kommer in för att ställa till oreda, dem får helt enkelt inte den responsen som krävs för att orka fortsätta.

Jag vill helt enkelt ge en eloge till er/oss alla som tillsammans håller forumet vid liv och framförallt, gör det till Sveriges helt klart bästa akvaristiska forum!
#33 - 25 mars 2008 07:26
Instämmer

Citat: "Mentaliteten på Zoopet är en helt annan än jag träffat på tidigare, här blir man inte idiotförklarad för att man ställt en kanske inte allt för genomtänkt fråga eller för att man gjort fel, istället får man tålmodig hjälp. Inte heller kommer det oerhörda mängder icke rellevanta inlägg i diskussionstrådarna heller."

Oerhört hjälpsamt och trevlig, man lär sig alltid något nytt eller får något att reflektera över.
#34 - 25 mars 2008 08:20
Fem guldstjärnor till Zoopet [:-102][:-102][:-102][:-102][:-102]
#35 - 25 mars 2008 08:52
Kan inte göra annat än berömma kjell som håller ordning på oss härinne på så bra sätt att allt fungerar toppen här! Du gör ett mkt bra jobb! Precis som så många andra skriver så är detta det absolut mest städade forum jag varit på & med en väldigt bred kunskap där man hjälps åt vid fågor/diskussioner. Jag är oerhört tacksam över att jag hittade hit!

Mvh Eva
#36 - 25 mars 2008 08:57
Jag tycker alla som äger akvarium ska känna till detta forum. Det här är nästan som en instruktionsbok :) Många har inte en susning om vad dom sysslar med och skulle verkligen behöva veta av Zoopet.
#37 - 25 mars 2008 09:08
Tycker det är bra att det städas bort skit trådar som inte leder till något mer än gnabb, ilska och spydigheter. För mycket utav de trådarna tycker jag och till stor del därför jag tröttnat på forumbiten. Sällan jag går in och tittar ens. Tycker framförallt att man kan använda sökfunktionerna mer så det inte blir masstrådar med samma ämne. Kasnke borde man utveckla sökfunktionen till det bättre! Tycker själv att det är skitdrygt att sitta och glo igenom trådar som innehåller flertalet sidor för att hitta just DET man söker efter. Att sökfunktionen fastnar just där man sökte infon.
//Camilla
#38 - 25 mars 2008 09:09
Joacim skrev:
Jag förstår fortfarande inte hur det kommer sig att folk irriterar sig på att inlägg, som bryter mot reglerna, försvinner. :)

/J

Nej, inte jag heller...
Det känns som onödigt gnäll.. Det har hänt att jag har blivit sur på Kjell också någon gång och tjafsat lite med honom men sen är det inte mer med det. Om jag inte gillar läget så får jag väl låta bli att gå in på hans forum! I stort gör han och admin ett bra jobb, tycker jag. :)

Sultanen skrev:
Zoopet är ett utav de mest städade forumen jag någonsin varit aktiv i.

Mentaliteten på Zoopet är en helt annan än jag träffat på tidigare, här blir man inte idiotförklarad för att man ställt en kanske inte allt för genomtänkt fråga eller för att man gjort fel, istället får man tålmodig hjälp. Inte heller kommer det oerhörda mängder icke rellevanta inlägg i diskussionstrådarna heller.

EvaPeva skrev:
Precis som så många andra skriver så är detta det absolut mest städade forum jag varit på & med en väldigt bred kunskap där man hjälps åt vid fågor/diskussioner. Jag är oerhört tacksam över att jag hittade hit!Mvh Eva

Nina82 skrev:
Jag tycker alla som äger akvarium ska känna till detta forum. Det här är nästan som en instruktionsbok :) Många har inte en susning om vad dom sysslar med och skulle verkligen behöva veta av Zoopet.

Jag håller med...
Och jag tror att det i första hand är den blandade åldern och den höga kunskapsnivån på många deltagare som skapar den trevliga atmosfären.
Men även att Kjell och Admin "stämmer i bäcken" och plockar bort olämpligt innan det går överstyr. [:-174]
#39 - 25 mars 2008 16:16
Nina82 skrev:

Håller helt med!!!!
#40 - 27 mars 2008 00:12
rödtoppen skrev:
eller att nån vill förbjuda skålar och vill att .

Skålar är förbjudna. Alla fall i viss utsträckning
Kjell Fohrman
Administrator
#41 - 27 mars 2008 08:35
Skålar är förbjudna. Alla fall i viss utsträckning

Skålar är inte förbjudna om vissa villkor kan uppfyllas.
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 27 mars 2008 08:42
Vill gärna tacka för alla positiva ord som i denna tråd har skrivits om Zoopet och oss som sköter sidan.
Att forumet är bra beror främst på att det är så många som tar sig tid att ge bra svar på frågorna - flera av dessa "svarare" har nämnts ovan, men jag kan direkt se att att flera bra "svarare" inte räknats upp där.

Istället för att räkna upp ytterligare några (jag kommer ändå att missa några hur många jag än räknar upp) så vill jag kollektivt tacka alla som hjälper till med att svara på frågor på Zoopet.
Dessutom vill jag tacka de som hjälper till med att rapportera in de "regelbrott" som sker i forumet - utan dessas hjälp hade det varit omöjligt att hålla forumet "rent"
#43 - 29 mars 2008 18:39
Skålar är inte förbjudna om vissa villkor kan uppfyllas.

Typ om man inte har pump eller belysning?
Kjell Fohrman
Administrator
#44 - 29 mars 2008 18:44
Typ om man inte har pump eller belysning?

Se sid 32-33 i L80 http://www.sjv.se/download/18.b1bed211329040f5080001872/DFS_2005-08.pdf
#45 - 31 mars 2008 14:17
Ja hejja hejja.

Låsa trådar = bra.
Moderator på forumet = bra
Kjell = vår enda moderator och han gör ett kanonjobb.

Som någon sa... Om man är medlem i andra forum än zoopet så kommer man snabbt förstå att detta är ett VÄLDIGT fritt forum...

Annons