tråkigt!

#1 - 28 juli 2005 16:28
min mal syns inte,och det är väldigt tråkigt!jag tycker jag gjort allt lockat den med gurka å skvosh(det stavas inte så).men den är inte intreserad.nu har jag instalerat en kruka,och jag hoppas jag kan få ett foto på den.finns det nåt annat jag kan göra?tänkte köpa en till mal av en annan sort,men den kanske också bara kommer att göma sig!
#2 - 28 juli 2005 18:01
vad är det för mal????

mvh janne
#3 - 28 juli 2005 18:14
Jag har en mal som gömde sig så länge att jag dödförklarade den, då dök den upp...
#4 - 28 juli 2005 19:11
Malar är oftast nattdjur. Sugmalarna brukar vara lite mer framme än de vanliga malarna. Har en hel del malar och kan säga att de enda som syns är just sugmalarna, de andra trycker i grottorna tills det släcks.

//Camilla
#5 - 28 juli 2005 20:15
Jag har 4 blyga [8)] [8)] [8)] [8)] Synodontis Njassae.
Efter att haft dom i 2 år och nästan aldrig fått se dom så skulle jag nyinreda akvariet.
Det gjorde jag så att det praktiskt taget inte finns några gömställen, bara några mörka hörn[:-68]
#6 - 28 juli 2005 22:14
[QUOTE=skalar90]skvosh(det stavas inte så).[/QUOTE]

Squash
#7 - 28 juli 2005 22:17
Hade en ancistrus som var borta i över en månad. Var på väg och köpa en ny då den visade sig samma dag som jag var på väg att åka till affären.
#8 - 10 augusti 2005 17:25
[QUOTE=CBR]Hade en ancistrus som var borta i över en månad. Var på väg och köpa en ny då den visade sig samma dag som jag var på väg att åka till affären.[/QUOTE]

Har två ancistrusar varav den ena ser jag lite titt som tätt men aldrig den andra eller båda samtidigt...
Antar att man inte ska vara orolig den dyker säkert upp.
#9 - 18 augusti 2005 13:36
Det där är nog väldigt olika från individ till individ.
Mina ancistrus är ute jämnt så man ser dom däremot så ser man sällan min L114 och mina L201 under dagtid utan dom kommer på kvällen när jag har kvällsbelysningen på.

Sen har jag läst att en del malar är mer skygga om man har för lite fart på vattnet i akvariet, kanske ngn som kan säga ngt annat om det?

Annons