[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hejsan [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har haft mitt 70 liters akvarium i 9 år nu så det är dags att köpa ett litet större.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hade tänkt mig ett ca 150 liters, i detta ska jag bland annat ha en eller två skäggmunsmalar.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Fråga 1[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan jag ha två malar (gärna hane & hona) i ett 150L, det står att de minst ska ha 120 liter men om de är två kanske de vill ha större plats? Skulle vara roligt att få dem att leka.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Fråga 2[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vet att de flesta malar vill eller ska har en trädrot att gnaga på, men vilken sorts rot ska det vara? Känner bara till mangroverot[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Fråga 3[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Förlorar rötter sin ¨nyttiga¨ ämnen som malen vill åt efter ett par år?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Fråga 4[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur stark (hur många liter minuten) ska en pump till ett 150L akvarium ha för att malarna ska få ¨stark genomströmmning¨ som de gillar, men inte för stark bara jag ska ha andra fiskar i det också tex ett stim kardinaltetror, några guldbarber.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Det var all frågor för tillfället[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Tack på förhand[/SIZE][/FONT]