Ja, har de unga en tråd och de gamla en, så får vi väl ha en tråd för alla som som inte går in i nåt av de facken.. ;)
32 år, det räknas som mittemellan! *Bestämmer*
Dysnomia skrev:Ja, har de unga en tråd och de gamla en, så får vi väl ha en tråd för alla som som inte går in i nåt av de facken.. ;)
Nina82 skrev:Ahh.. Äntligen hittar jag rätt :D
26år och ständigt trött småbarnsförälder till två pojkar [:-122] [:-89]
oskarwallin skrev:haha jag skulle precis be någon att starta mittemellan tråd ;P
A C-son skrev:Har hört några gånger senaste tiden från nära anhöriga att man som 32-åring bör klassas som en "medelålders gubbe"...[V]
Är det verkligen helt säkert att jag hamnat i rätt tråd???:confused:[:D][:D]
Tamarind skrev::rolleyes:Jag funderade på det igår, vart man hör egentligen. Jag har i de flesta sammanhang (studier, jobb mm) alltid varit bland de yngsta, nu helt plötsligt har man blivit mittemellan! Ujuj, tillåmed JAG blir alltså äldre!!!:eek::D
/Erika, 26
Inka skrev:Jag hör hemma här jag också! Välkomnar mig själv, galna djurtanten, hit!
/Erika, 27
NIC skrev:Således hör väl jag också hit med mina 27.
Tycker annars att ålder mest är en siffra.
Det värsta jag vet är -"nu är du snart 30"... och att man förväntas göra en massa saker som andra tycker.., "för det gör man när man är 30"..
Fuck that!! Jag gör vad jag vill även när jag blir 40!!
Dysnomia skrev:Har oxå två pojkar, men småbarnsålderna har nog passerat nu.. De är snart 5 och 6 år!
Dysnomia skrev:Ja, har de unga en tråd och de gamla en, så får vi väl ha en tråd för alla som som inte går in i nåt av de facken.. ;)
Nina82 skrev:Mina är 4 respektive ½ år.
Satt på akuten 5 timmar igårkväll med minstingen :( Inget kul..
Inte lätt att få ett kisseprov på en så liten heller [:o] 2½ h tog det innan jag fick fångat lite kiss i en mugg [B)]
Åkte hem vid midnatt utan att ha blivit nåt klokare. Hoppas iaf att han repar sig snart. Han äter nu iaf.
Micke_A skrev:Tja, jag är 33, och passar väl också bäst här, även om jag tycker att man inte ska sätta folk i fack. Vi här på forumet har alla ett gemensamt intresse, vårat intresse för djur, och kan hjälpa varandra, oavsett ålder :)
Dysnomia skrev:Fack eller inte. Isf är det ett fack att vara akvarieintresserad med. ;)
De unga och gamla fick vars en tråd. Klart vi med ska ha en! *S*
Koksalt skrev:Frågan är var JAG passar in då? Jag är 39 och känner att jag hamnar utanför gemenskapen var jag än är :(
Katharina skrev:Min dotter praktiserade på ett ålderdomshem och träffade en dam som fyllt 100 år och gick utan rullator. Damen satt och fräste över de "ungdomliga" 80 åringarna som gick omkring och ojade sig med en rullator. "När man var så ung så var det ju inget att hålla på och oja sig över", tyckte hon.. :D :D :D
Ger en tankeställare, eller vad säger ni.. :rolleyes:[:-174]
Micke_A skrev:
Det finns en i släkten, minns inte riktigt hur hon är släkt, men tror hon är mammas moster eller nå´t, lyfter tydligen alltid ut dammsugaren ur städskåpet när hemtjänsten kommer, för hon tycker inte att de ska behöva lyfta ut den själva :p
Katharina skrev:
Men medellivslängden är väl typ 80 lr.. då borde ju 40 vara medelåldern numera?!! :D Lr tänker ni bara bli 60 år??? [:o] :D
A C-son skrev:Jo men du förstår väl att 40 är medelåldern av medelåldern..?;)
Fick nämligen förklarat för mig att medelåldern ligger någonstans mellan 30-50. Jag har alltså inte varit en "medelålders gubbe" speciellt länge...[:D][:D][:D]
Kan inte någon förklara vad som förväntas av mig nu när man tillhör "de lite äldre människorna"?[:D][:D][:D]
Nitra98 skrev:Å jag är 34, har en son som blir 15 i år och en ettårig dotter. Lååångt hopp mellan ungarna! :p Har också två styvdöttrar på 16 och 17 år, gissa om vår minsting blir ompysslad och bortskämd av de äldre "barnen"! :D
Raggsockan skrev:30 år och har tre flickor.16mån, 4 år och 6 år. Hoppas ännu på en pojke men det verkar vara störtomöjligt. Hihi!
Nina82 skrev:Nej då :) Jag har två pojkar och noll flickor :p
Nina82 skrev:Finns många trick man kan testa för att få pojkar:p. Själv har det kommit naturligt, slumpen har fått avgöra :)
Raggsockan skrev:Haha...
Jag har bar alite otur med andra ord då? :p
Men mycket hänger på min man som jobbar på sjön. Kallt, blött och lite till. talar ju inte om någon pojke där inte. :(
A C-son skrev:Hörde talas om en gubbe som mycket riktigt visade på att det gick mycket lätt att styra könsfördelningen vilket han "bevisade genom" att få 6 döttrar på raken! Kanske inte riktigt skall dra upp förutsättningarna här på detta forum men...
A C-son skrev:...En sjöman som bara gör enstaka "besök" bör rimligen få döttrar!:)
Du får be honom att utnyttja rasterna bättre... så att han är bättre förberedd när ni träffas...;)
Raggsockan skrev:Haha. Eller under semestern när det är varnmt ute och han inte har så mycket sig som är trångt. Pojkar måste ha det varmt ju. :p:D
ize skrev:Trevligt är ett ord som får det att gå rysningar i ryggraden på mig. Trevligt sägar man när man inte har något annat att säga..
Raggsockan skrev:30 år och har tre flickor.16mån, 4 år och 6 år. Hoppas ännu på en pojke men det verkar vara störtomöjligt. Hihi!
Nina82 skrev:Finns många trick man kan testa för att få pojkar:p. Själv har det kommit naturligt, slumpen har fått avgöra :)
Nina82 skrev:Jag vågar inte skriva tricken här. Är rädd att Kjell kommer springandes med pekpinnen :p
Katharina skrev:Ah ha ha ha... Jag dööör.. Snälla berätta.. Kan du inte hitta några barntillåtna omskrivningar.. Ska hon ligga uppochner eller vad??? :D :D :D
Nu börjar sambon surna över att jag sitter här... I´ll be back.. ;) :D
Nina82 skrev:Okej, men då får Kjell skälla på dig sen ;)
ALLA BARN FÅR HÅLLA FÖR ÖGONEN NU!!!
Det vanligaste är ju att om man kör missionären blir det flicka och doggystyle blir det pojke. Det eftersom *pip* kommer längre in vid doggystyle och pojkspermier inte behöver simma så långt då. De flesta vet ju att flickspermier lever längre än pojkspermier.
En annan tes är, om man vill ha flicka ska man ha *pip* ett par dagar innan ägglossning eftersom då kommer de flesta pojkspermier att ha dött den dagen man har ägglossning.
Kan inte komma på fler för tillfället men det var de mest pålitliga iaf. Som jag tycker kan ha en liten logisk tanke :)
Sen tog du ju upp den med kalorierna och dieten. Det är nog där jag hamnar med anledning av mina pojkar :p
Dysnomia skrev:Tråden är bra mycket roligare än de unga och gamla.. *S*
Är det bara jag, eller ser man tydligt de olika "åldersämnena"? :D I unga-tråden pratar de datorer (där är dessutom mest grabbar), här pratar vi barnalstring och sex (och är mest tjejer?) och i den gamla vette tusan. Där pratar var och en om sin sak? ;)
Nina82 skrev:Stämmer nog ganska bra :p
Katharina skrev:Jo, tjejer vad tror ni..
Vi är bjudna att följa med ut på sjön ikväll.. son lär väl trilla i plurret men han får låna en flytväst iaf... jag tänkte köpa med mig den nya skivan med Jason Mraz som jag har tjatat om förrut. Har ni hört den??? Blandning mellan trubadur och raggie.. underbar.. vi lyssnade på flera låtar och de är störtsköna.
Min tanke är att det måste vara supermusik att ha på båten och softa till på sköna sommarkvällar.. Sen älskar de vin så en flarra vitt slår ju inte fel...
Vad tror ni??? [:-174]
Dysnomia skrev:Jag har inte den blekaste aning om vilken artisten är, men som du förklarar musiken så tycker jag "kör hårt"! Trubadur/reggae är aldrig fel på sommaren. Det är trallvänligt! :)
Katharina skrev:Åhh. Du har säkert hört honom på radion.. Sök på youtube.. konserten där han har luva på sig är bäst.. låten heter I´m yours.. som Gaffel letade rätt på åt mig.. Som sagt.. låten går i huvudet hela tiden.. superskön... Vi har inte hunnit få tag på fler låtar utan bara lyssnat lite snabbt på youtube men det verkar lovande.. :)
Son har åkt med pappa i grusbilen.. du skulle ha sett min 3 åring och hans jämnåriga pappa när de åkte iväg och tutade... Vilken lycka!!! och så får pappa betalt för det också!!! En dröm går i uppfyllelse.. :D
Dysnomia skrev:Hans nya skiva har ju inte release förrän 14 maj... :(
http://www.ginza.se/index.aspx?dp=1&artnr=222537
Katharina skrev:Ähh, skit... Ja, ja.. Får väl hitta på nått annat... inte blommor på en båt...:rolleyes:
Dysnomia skrev:Antar att de har allt man vill ha på en båt.
Annars kanske picknickväska, portabel grill, sittdynor (finns kanonfina med marintema nu när det är så modernt!)..
Nå, du kommer säkert på nåt!
Hopfällbara grillpinnar är en sån sak jag som friluftsmänniska önskar mig, men är för snål att köpa! *S* Och båtmänniskor går under kategorin friluftsmänniska. De lägger till och går av båten och grillar. Går säkert fint att sätta en firre på de där pinnarna med.. ;)
Dysnomia skrev:http://www.naturkompaniet.se/index.asp?ItemId=51136
Lite dyrare, men de finns iaf i Sthlm! :) Fick upp en hel del när jag googlade på "grillpinne telskop".
Katharina skrev:Då kan vi ju prata om Madonna.. de spelade hennes nya låt på radion här... Jisses... hon blir ju bara bättre och snyggare... det måste ju vara ett rekord inom musikbranschen.. hon har ju konkurrerat ut alla.. hon började med Cindy Lauper för 25 år sedan och nu har ju Whitney Houston, Prince och Jackson tappat bort henne också.
Hon förnyar sig ständigt, ända sedan hon slog igenom.. både utseende, stil och musik... nu plockar hon upp Timberlake för att garantera en modern hit.. Det häftigaste är ju att hon även hyllar andra kvinnliga sångerskor... hon är så stor att hon inte ens fruktar rivaler längre... hon nyttjar dem istället...
Snacka om den största megastjärnan genom tiderna!!
Hur gammal är hon nu???
Dysnomia skrev:I unga-tråden (där är dessutom mest grabbar),
Katharina skrev:Ha ha... Ja, de säger ju att kvinnor i vår ålder står på sin sexuella topp och våra karlar börjar att dala. Det naturliga borde alltså vara att vi raggar unga killar
Nitra98 skrev:*sticker till unga-tråden en stund, hoppas inte sambon märker något bara* :D
Gaffel skrev:Det är ju tur att du har uppbacking om gubben dumpar dig för nån liten ung het 35+ när du rullar hatt på finlandsbåtarna..
Annars får jag väl ge din polare en eloge just för att han inte accepterade att bli torsk, och att folk måste lira i sin egen division är ju bara bull, fina flickor dras fortfarande till busar så det är bara att tacka och bocka..