Torrfoder som skitar ner...

#1 - 21 november 2003 10:02
Tjena!

Är det nån som har varit med om att mata med ett torrfoder som skitar ner mer än vad andra torrfoder har gjort?

Jag har precis kastat ett torrfoder som gjorde det!
Tyvärr la jag inte namnet på minnet innan jag kastade det... Dumt av mig, jag vet, men jag var så arg så jag tänkte mig inte för...[:-115]

Det smutsade ner precis allting i mina akvarium, och fastnade på stenar, växter och till och med glasrutorna! [:-48]
Vad kan det bero på att det blir så?!? [:-85]

Hädanefter tänker jag bara köpa Nutrafin Max från Hjortgatan Zoo, för det har jag bäst erfarenhet av, och har fått goda vitsord. [:)]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 21 november 2003 10:21
Helt klart finns det olika kvalitet på torrfoder och de skitar ner olika mycket.
Använder själv t.ex. OSI, Aquatic Nature, Dupla, Hai Feng, ibland Tetra och med dessa har det aldrig varit något problem.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#3 - 21 november 2003 11:45
Du verkar helt klart ha vräkt i alldelles för mycket mat! För om inte fiskarna åt upp vad dom fick så tyder det på att det var för mycke!
#4 - 21 november 2003 12:53
nepps..det finns olika sorters mat helt klart.
Jag köpte en billig burk torrfoder en gång, där flingorna var tjockare & hårdare än de brukar.
inga fiskar åt dem, & de fastnade överallt & började mögla samma dag jag matade med dem. spelade ingen roll hur lite man använde. mina kompisar testade det med då jag försökte ge bort det, men det slutade med att jag slängde skiten. Det var nåt bulkförpackat (noname, plastlåda) köpt på butik. snålheten bedrar visheten ibland, men det misstaget gör jag inte om.
#5 - 21 november 2003 15:39
Ursprungligen skickat av Patrik_växjö

Du verkar helt klart ha vräkt i alldelles för mycket mat! För om inte fiskarna åt upp vad dom fick så tyder det på att det var för mycke!

Matar med en tesked en gång per dag i 222-liters akvariet med många fiskar, så det kan väl rimligtvis inte vara för mycket...

Och varför en sån otrevlig ton i ditt inlägg...???
Skärpning!
#6 - 21 november 2003 15:51
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Helt klart finns det olika kvalitet på torrfoder och de skitar ner olika mycket.

Använder själv t.ex. OSI, Aquatic Nature, Dupla, Hai Feng, ibland Tetra och med dessa har det aldrig varit något problem.

Akvaristiska hälsningar

Kjell

Tack Kjell för fler tips på bra foder! [:-142]
#7 - 21 november 2003 15:54
Ursprungligen skickat av JR

nepps..det finns olika sorters mat helt klart.

Jag köpte en billig burk torrfoder en gång, där flingorna var tjockare & hårdare än de brukar.

inga fiskar åt dem, & de fastnade överallt & började mögla samma dag jag matade med dem. spelade ingen roll hur lite man använde. mina kompisar testade det med då jag försökte ge bort det, men det slutade med att jag slängde skiten. Det var nåt bulkförpackat (noname, plastlåda) köpt på butik. snålheten bedrar visheten ibland, men det misstaget gör jag inte om.

Håller med om att snålheten bedrar visheten ibland, men det var sista gången för min del iallafall... [:-46]
#8 - 21 november 2003 16:20
SJälv matar jag mina ciklider med Aquatic Nature Cichlid Excel-food. Långt namn, men funkar faktiskt utmärkt och skitar inte ner...

Annons