Tomt på månen

#1 - 10 december 2003 06:24
Världens fräckaste julklapp/present?

http://www.moonshop.nu/sverige/home.html

<font color="red">OBS!
Eftersom jag har fått kritik för detta inlägg vill jag påpeka att jag INTE uppmanar någon att som vi köpa en tomt på månen! Detta la jag medvetet in på Humormania, men kanske borde jag även lagt in några ironiska smileys så att alla uppfattade att detta bara var en kul grej?</font id="red">
#2 - 10 december 2003 06:32
Det var häfftigt! bara 350 kr! =)
#3 - 10 december 2003 06:59
Visst är det fräckt? Vi har beställt en tomt till vår mellantjej som fyller 19 år i januari. Hon har alltid varit intresserad av rymden och planeterna så det är en perfekt present. Vi får väl rama in ägarbeviset så att hon kan sätta upp det på väggen.

Annars är ju detta något till den som har allt, eller hur? [;)] (<font color="red">smiley inlagd i efterhand så att alla förstår att jag skämtar!)</font id="red">
#4 - 10 december 2003 14:50
Jag köpte en tomt på månen för ca 4 år sedan. Jag planerar att flytta om ett tag:))
Tycker det är en rolig grej att ha.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 10 december 2003 15:22
1 miljon tomter sålda för 350 kr/st.
350 miljoner kronor - porto och certifikatkostnad = Lågt räknat 300 miljoner i vinst för detta geschäft. Konstigt att ingen reagerer.
Tänk vad det hade betytt om vi hade köpt regnskog för 350 miljoner istället, eller betalt 350 miljoner för fadderbarn istället för att fylla några lurendrejares kassavalv.
Jag blir uppriktigt sagt bara förbannad när man läser om sånt här[:(!]
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#6 - 10 december 2003 15:35
Lugn Kjell. Vadå lurendrejare, man vet väl vad man köper, ingen blir tvingad att köpa. Sen att det finns bättre saker att lägga pengarna på är ju en sak. Det är det som kallas för valfrihet.
#7 - 10 december 2003 15:36
Hmm, jag funderar på att börja sälja monument. Sätt in 1000 spänn på mitt konto så ser jag till att det byggs ett monument i ditt namn till nästa millenieskifte...
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 10 december 2003 16:02
Lugn Kjell. Vadå lurendrejare, man vet väl vad man köper, ingen blir tvingad att köpa.

Så uppenbarligen blir du och andra inte ens lurade - ni betalar gladeligt 350 kr för en papersbit vars värde är lika stort som motsvarande mängd skithusppaper.
Köp en bit regnskog istället då får ni också ett certifikat som i och för sig inte är mer värt än "mån-papperet" men då har man åtminstone bidragit till att förbättra miljön istället för att enbart fylla några personers kassavalv.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#9 - 10 december 2003 17:06
Jag hjälper gärna tall att fylla hans kassavalv om han har något att ge mig.
#10 - 10 december 2003 17:45
Precis, kul, det är vad det är och det vill jag ha. Tror inte att någon vettig människa har planer att utnyttja sin tomt men de förstår det som inte ni verkar göra. Mina pengar=Mina pengar. Försök ni rädda regnskogen eller ge bort era pengar till en fattig i Afrika, Era pengar=Era pengar.
#11 - 10 december 2003 21:26
Eftersom att jag är så tråkig så tycker jag att det är roligare att skänka bort pengar till sådana som behöver det...
Typ barncancerfonden eller bris...

Det ger mig en varm känsla i maggropen...

Alla mår vi bra av olika saker och prioriterar olika saker.

/Acc, -äckligt präktig
#12 - 10 december 2003 21:44
Jag håller med Kjell, det låter roligt först, men tänker man sen på att någon tjänar mycket pengar på det så känns det lite fel.

//Marcus
#13 - 10 december 2003 21:45
Eller varför inte printa en snygg äganderätt själv.....

// Marcus igen :)
#14 - 10 december 2003 22:02
mineralrättigheter.... om de finns mineraler på månen (kanske de inte gör) så kanske man blir rik typ år 3604 eller nått.. om man her riktigt tur,,,
#15 - 11 december 2003 06:37
Halloj
Nja, Gogar
Bränna pengar får Du nog inte göra. Dem har Du till låns.
#16 - 11 december 2003 09:18
Det ena behöver ju inte utesluta det andra?

Om man väljer att som en kul present köpa en tomt på månen som garanterat kommer att uppskattas betyder kanske inte att man inte också gynnar både regnskogar och nödlidande i världen.

Det är väl inte sämre än att t.ex. släpa hem brännvinskassar från systemet efter att ha betalat pengar till svenska staten, försämrat sin hälsa och fått en jädra jobbig baksmälla?

Man skall nog akta sig för att jämföra, vi gör alla våra mer eller mindre bra affärer, gynnar olika saker och bränner pengar på alla möjliga och omöjliga saker.
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 11 december 2003 09:32
Om man väljer att som en kul present köpa en tomt på månen som garanterat kommer att uppskattas betyder kanske inte att man inte också gynnar både regnskogar och nödlidande i världen.

Nej visst men jag måste ändå tala om vad jag tycker när någon föreslår att man skall ge bort 350-450 kronor för en fullständigt värdelös papperslapp. Det enda som händer är att man skänker ytterligare några hundralappar till någon som redan fått 300 miljoner kronor för absolut ingenting.

Världens fräckaste julklapp/present?

Min klassifikation - årets idiotiska julklapp.

Men som sagt - smaken är som baken, delad.
Ha en bra jul.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
PS: Varje vecka så får jag ett par stycken s.k. Nigeriabrev - om någon är intresserad av dem kan jag maila dem vidare. Fler möjligheter till fantastiska affärer[;)].
#18 - 11 december 2003 10:02
<font color="red">Jag har nu gjort tillägg i mina två första inlägg, inte för att jag inte tål kritik utan för att alla skall fatta att detta ligger på Humormania och alltså är en kul grej.</font id="red">

Att vi har skänkt 350 spänn till någon som bara blir rikare och rikare skiter vi faktiskt i. Man lägger ju hur mycket pengar som helst på all annan möjlig skit.......
#19 - 11 december 2003 10:07
Möjligen är jag väl lurad nu men jag föll för idén direkt....
Pojkvännen har fått en bit av månen. Det känns bra än så länge iaf...
Det är mycket möjligt att det finns bättre saker att lägga pengarna på men jag är nöjd och då är inte 350 kr så mkt för mig som enskild person precis som för många andra.
Kul grej iaf!!!
God Jul Jenny
#20 - 11 december 2003 10:27
jag tycker att kjells förslag om att köpa regnskog var mycket vettigare. Då kan man ju hjälpa till med attbvara aunan i regnskogen och kanske rädda någon fisk-art från utrotning eller något.

vill ni spendera era pengar på ett litet papper och ett kuvert som inte går att använda till dassapapper ens så gör ni det,
smaken är ju som baken, hårig.
#21 - 11 december 2003 10:30
Mycket snack i liten båt här........så himla onödigt!
#22 - 11 december 2003 10:32
Det skulle vara mycket intressant att få reda på vad Ni som är så anti den här måntomten köper i presenter/julklappar.....helt ärligt alltså! Blir det bara helt vettiga grejer...alltid?
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 11 december 2003 10:59
Det skulle vara mycket intressant att få reda på vad Ni som är så anti den här måntomten köper i presenter/julklappar.....helt ärligt alltså! Blir det bara helt vettiga grejer...alltid?

Jag är en så där tråkig jäkel som oftast också ger bort papperslappar (fast mina har åtminstone sitt värde kvar). Fast till min fru måste man hitta på något - och där är det minst sagt variabelt, ibland något som hon önskar sig, ibland något som jag själv (också) önskar mig (förra året en espressobryggare).
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#24 - 11 december 2003 11:22
Inte bara anser vi oss ha rätt att ruta in och våldföra oss på jorden, nu rutas även månen in.

Oattraktivt att vi ens anser oss ha den rätten överhuvudtaget, köpa en tomt på månen, jag ler oundvikligen här alltså[:)].

Tänk att det går att bedriva näring på detta sätt, finns inga gränser för vad som går att sälja.

Låt oss köpa upp all regnskog istället ! Vi kommer ändå aldrig kunna flytta til månen, men flytta det måste vi snart då jorden kommer att se ut som just månen när dom hyperstora företagen är färdiga med sitt skövlande.

Mvh Jari
#25 - 11 december 2003 11:25
Jag tycker det är upp till var & en var dom vill lägga pengarna, även om det är någon som tjänar pengar på det. Jag själv skulle aldrig köpa en tomt på månen. Jag lägger pengarna på cancerfonden & handikappidrotten istället.
#26 - 11 december 2003 11:53
Som så många gånger tidigare ångrar jag att jag alls skrev något, kanske bättre att knipa käft i fortsättningen? Förr (på den gamla goda tiden...) var stämningen här på forumet en helt annan och på Humormania förstod i alla fall dom flesta att inte speciellt mycket var på fullaste allvar.....

Den där måntomten känns mindre kul nu......
#27 - 11 december 2003 11:53
Jag kan bara inte hålla mig längre.....
Låt oss köpa upp all regnskog istället ! Vi kommer ändå aldrig kunna flytta til månen

Personligen så tror jag inte att så många flyttar till regnskogen heller, även om dom äger en bit av den.
Tänk vad det hade betytt om vi hade köpt regnskog för 350 miljoner istället

Tycker inte heller att en espressobryggare betyder speciellt mycket mer än en måntomt om man har regnskog som ett andra alternativ.

Var och en har rätt att använda sina pengar som dom vill. Vissa lever på existensminimum för att kunna bidra med pengar till olika hjälporganisationer, sån är inte jag!
Jag använder heller mina pengar till sådant som påverkar mig, min familj och vår närmaste omgivning, tex ny saker till hemmet, sparkonto till barnen, mm.
Ni får tycka att jag är egoistisk men det är mina pengar och mitt val!

MVH
heeke
#28 - 11 december 2003 12:05
Kjell: Var hittar man info om att köpa en bit regnskog, Nigeriabrev etc? Nog måste jag ta skaparen av denna tråd i försvar då det ju är uppenbart att det hela var mer menat som ett litet kul inslag än att bemötas av outtalade personangrepp (skapades det förresten inte en tråd om sagda ämne för ett tag sedan...?), men debatten väckte en tanke hos mig att kanske dra sitt strå till stacken och hjälpa Jordens regnskogar eller liknande. Kom gärna med länkar!
#29 - 11 december 2003 12:07
Varför inte starta en insammling till regnskogen då? :) en del av firrarna som vi har kommer ju därifrån... elle i direkt närhet och deras miljö förstörs av skövling...
Tro nu inte att jag är en miljöaktivist på något vis... bara en vanlig konsument som köper KRAV produkter när det finns till rimmligt pris... och sånt annat småsaker...

för övrigt tror jag att jag/vi har köpt regnskog en gång i tiden... klassen hade en massa basarer och sånt och fick ihop till 2000kr... det var ju en slant då.. regnskog skulle jag kunna köpa för att döva min ångest över att inte göra något för världen... måntomt kanske jag skulle kunna köpa för att det är en kul grej... men nje! :) men smaken e som baken! :) men det är en kul grej ändå!

Nån som vet vad en fotbollsplan med regnskog kostar nuförtiden?
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 11 december 2003 13:44
Personligen så tror jag inte att så många flyttar till regnskogen heller, även om dom äger en bit av den.

Det är inte för att flytta dit man köper en bit regnskog utan för att stödja arbetet mot skövling av miljön.

Kjell: Var hittar man info om att köpa en bit regnskog, Nigeriabrev etc?

Nigeria-brev är moderna skojare som i brev eller mail som kortfattat går ut på att om man betalar in 50.000 på ett visst konto så kommer man att få 10.000 miljoner - dvs ett lurendrejeri.
Det är väl egentligen fel att påstå att "månprojektet" är ett lurendrejeri (som jag dock skrev ovan) - ingen tror väl här nanat än att man betalar 350-450 kronor för en värdelös papperslapp.

Att köpa regnskog är däremot en bra idé - info om detta finns på
T.ex. på http://www.barnens-regnskog.net och på http://www.wwf.se

Förr (på den gamla goda tiden...) var stämningen här på forumet en helt annan och på Humormania förstod i alla fall dom flesta att inte speciellt mycket var på fullaste allvar.....

Nog måste man få väl även få kritisera ett projekt som gett några rika människor flera hundra miljoner att förströ sig med och istället peka på ett vettigare alternativ att använda pengarna även om inlägget finns på Humormania.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 11 december 2003 14:01
Tycker nog att det där med måntomterna kan vara slutdiskuterat nu, eftersom vi alla (oavsett om vi nu har köpt någon måntomt eller inte) nog är överens om att det är bättre att köpa en regnskogstomt.
Om så sker har ju denna tråd fört något verkligt positivt med sig[^]. Jag har själv faktiskt kommit på vad jag skall önska mig i julklapp av mina barn - en regnskogstomt.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#32 - 11 december 2003 14:51
Tycker det är lite fel att säga att en måntomt är värdelös. Värdet för någonting bestäms väl ifrån person till person. Om någon tycker att det är jätthäftigt att äga en bit mark på månen och kanske tror att den personens barnbarnsbarns... kanske kommer att kunna sälja marken för mineralutvinning eller något om några tusen år, så är ju måntomten värdefull för den personen.
Sedan är det klart att det vore nyttigare att köpa en bit regnskog istället för att köpa en måntomt. Men jag tror inte att det är däremellan valet står innan man bestämmer sig för att köpa en måntomt. Däremot har kanske denna tråden fått folk mer intresserade av att köpa en bit regnskog, vilket ju är väldigt bra.

Sedan är det väl i allmänhet så att folk (jag också) köper väldigt mycket "värdelösa" saker där pengarna går till rika "lurendrejare" och jag vet inte om en måntomt är så mycket sämre än mycket annat.
"Låt den fri från synd kasta första stenen..." (eller hur det är man säger).[:-68]
#33 - 11 december 2003 17:05
Tycker nog att det där med måntomterna kan vara slutdiskuterat nu, eftersom vi alla (oavsett om vi nu har köpt någon måntomt eller inte) nog är överens om att det är bättre att köpa en regnskogstomt.

Jag har köpt tomt på månen men inte regnskog, jag valde tomten istället. Jag vet jag är en dålig människa. Jag tar hand om mig själv för det är då ingen som ger mig bidrag.

Jag håller med Kjell, det låter roligt först, men tänker man sen på att någon tjänar mycket pengar på det så känns det lite fel.

Svenska avundsjukan.........
#34 - 11 december 2003 17:43
Det finns ett enkelt och billigt sätt att göra något bra för omvärlden. Bli blodgivare.
Det kostar inte ett öre, du blir piggare då det inom 24 timmar forslas runt en gnutta nytt färskt blod i dina ådror, du får dina blodvärden kontrollerade, du får dessutom en liten sak för all "möda", t.ex ett par sockar, kalsonger, t-shirts, en mugg, ett glas eller vad du nu vill ha.
Det råder ständig brist på blod på våra sjukhus och det tar inte mer än en halvtimma innan du har givit ditt bidrag till sjukvården som i sin tur kanske kan rädda livet på någon person just tack vare ditt blod.

Om man vill så kan man ju för övrigt kombinera två välgörande ändamål och ge bort "presenten" man får till Röda korset eller någon annan hjälporganisation.

Mvh Fredrik Isaksson - Stolt blodgivare sedan många år tillbaka. :)
#35 - 11 december 2003 18:43
mrsonk: hehehe, fattar inte vad du menar med svenska avundsjukan men.......om du skickar 150kr till mig så kan jag sälja en måntomt till dig, eller om du häldre vill ha en på Mars, dom är dock lite dyrare och kostar just nu ca 250-300kr.

Jag vet att folk får spendera sina pengar på vad dom vill, och jag förstår att det är en hip grej att ha en tomt på månen, vad jag inte gillar är att man i själva verket får ett papper som betyder ganska precis ingenting förutom att du kan ha det på väggen som ett bevis på att du är lurad. (och då menar jag inget illa med att vara lurad, alla som har en tomt vet att det inte betyder något förutom papperet på väggen)

Köp vad ni vill, min första tanke är att det är en cool grej, men det är skrämmande att det finns företag som tjänar stora summor på en sådan grej.

//Marcus
#36 - 11 december 2003 18:52
Varför är det skrämande Marcus? De har något som folk vill ha, detta tjänar de pengar på, precis som Volvo, IKEA, ICA, Systembolaget, Skivbolagen mm mm. Är de lika dåliga, det är ju också grejor vi inte behöver?

Ps: Gör du lika fina dokument så köper jag:))
#37 - 11 december 2003 19:17
Om man vill så kan man ju för övrigt kombinera två välgörande ändamål och ge bort "presenten" man får till Röda korset eller någon annan hjälporganisation.

Undra om Du själv hade uppskattat en sådan "present" när Du var 18 år?

Även en "lurad" måntomtsköpare kan sedan tidigare vara blodgivare, det ena behöver alltså inte utesluta det andra. Håller fullständigt mer mrsonk när det gäller våra mer "godkända" inköp. Lurade blir vi ju dagligen, vad vi än köper och det sitter alltid någon som snor åt sig våra pengar på mer eller mindre ärligt sätt.

Vilket j-a rabalder den här förbaskade måntomten orsakade, det är så att man blir mörkrädd! Det verkar vara flera som har råkat ramlat ur sängen i morse eller nåt.......?
#38 - 11 december 2003 19:21
Ändrar mitt inlägg lite. ICA varor kan ju behövas ibland:)
#39 - 11 december 2003 19:26
Hallå!
jag har personligen inte köpt vare sig tomt på månen eller regnskogstomt,men det skulle vara intressant att komma tillbaks till den här diskussionen om ca 100- 300 år för att se vad som kan kännas mest rätt då.menar att man inte riktigt vet vilken nytta man har av antingen regnskogen eller månen då,utvecklingen går ju fruktansvärt snabbt framåt(inte alltid positivt menat)ha ett bra liv!
#40 - 11 december 2003 19:58
Hej!
Det här med att köpa en tomt på månen diskuterades i media för några år sedan. Det sas då att ingen äger en tomt på månen eftersom ingen har rätt att sälja tomter där. Alltså de som säljer tomterna på månen äger dem inte och därför köper man endast ett värdelöst papper.
Mvh Maria
#41 - 11 december 2003 21:04
Hallo!
En intressant tanke är vad som händer OM månen en dag tas i bruk och helt plötsligt måste alla människor som har köpt en tomt där börja ta hand om den!!! Snacka om att alla som har sina små papperslappar där hemma kommer att bli upprörda när de gång på gång får uppmaningar att ta hand om sin tomt fastän de är "strandsatta" här på jorden och inte kan göra ett skit... stora företag skrattar så de kissar på sig för pga alla dessa desperata människor som hotas med böter kan de köpa tomterna för 20 kr och när de väl har fått marken tjänar de miljardbelopp på någon form av mån-mineral, och fd. papperslappsägare gråter för att de har gått miste om en massa pengar bara för att de inte hade råd med en rymdresa till månen...
Tacka vet jag att köpa en bit svensk skog och ängsmark för att bevara urskogen och de ängar som försvinner när boskapen låses in, för dit kan till och med jag flytta och viga livet åt att föda upp utrotningshotade koraser eller något i den stilen.
Smaken är dock som baken... delad ( och ibland full av skit )*ler*
En kul sak måste kunna få vara en kul sak, men man får aldrig glömma att det en dag kan komma konsekvenser som är mindre kul.
Mvh
Elana
#42 - 11 december 2003 21:06
Ursprungligen skickat av GooGoo

[quote]Om man vill så kan man ju för övrigt kombinera två välgörande ändamål och ge bort "presenten" man får till Röda korset eller någon annan hjälporganisation.

Undra om Du själv hade uppskattat en sådan "present" när Du var 18 år?[/quote]Nja jag tänkte väl inte att det där med blodgivning var att alternativ till er födelsedagspresent till dottern, bara ett billigare alternativ för alla de som plötsligt känner att de vill göra något för omvärlden, som att köpa en bit regnskog, men kanske inte tycker sig ha råd.

Angående diskussionen hurvida ägarbeviset till måntomten är lurendrejeri eller ej...
Som jag ser det så slösar vi pengar på så mycket annat oviktigt här i världen att det känns lite märkligt att störa sig på att någon vill lägga pengar på en sak som man vet att en annan person kommer att uppskatta, hur galen saken än är. Att någon tjänar pengar på att någon har ett intresse som gör den märkliga saken värdefull är helt naturligt. Det är så det fungerar. Finns det inget intresse så finns det ingen marknad men uppenbarligen så finns det ett stort intresse för rymden och månen eftersom 1 miljon personer redan har valt att betala ett par hundralappar för denna "värdelösa" pappersbit som tycks väcka en sådan irritation.

Men varför börja spotta på dessa personers intresse? 350kr är en liten summa för en "pappersbit" om man bara har ett tillräckligt stort intresse för det som "pappersbiten" symboliserar.

Vänd på steken och tänk på alla de som gladeligen betalar tusentals kronor för en Flowerhorn... BTN-bakgrunder... ovanliga frimärken... tavlor... konst i allmänhet... dyra märkeskläder... stereoprylar som råkar ha rätt fabrikat... eller för vilka andra saker som helst som inte alltid kan tyckas vara värt det man tvingas betala.
Folks intressen kan skapa marknader för de mest förunderliga saker. Och de som är smarta nog (eller kanske lömska nog) att komma på att man kan kamma hem lite stålar från folks intresse tjänar givetvis en extra slant utövar vad saken de säljer egentligen är värd. Så är det tyvärr, det är bara att acceptera.

Mvh Fredrik Isaksson
#43 - 11 december 2003 21:49
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

...eftersom vi alla (oavsett om vi nu har köpt någon måntomt eller inte) nog är överens om att det är bättre att köpa en regnskogstomt.

Nix, jag tycker inte det är etiskt rätt att vi i den rika världen köper upp marken från fattiga länder och gör park av den. Det berövar de fattiga ländernas folk en viktig inkomst både idag och för all framtid. Jag anser att det är fel lösning av problemet med multinationella skogsföretag. Sveriges väg ur fattigdomen var faktiskt skogsskövlings förtjänst under 1800-talet. Idag har vi tyvärr inga urskogar kvar i Sverige, men jag är övertygad om att väldigt få i detta landet hade valt alternativet fortsatt fattigdom och misär men med urskogarna kvar.

Så jag tycker det är bättre att köpa måntomt.
#44 - 11 december 2003 23:04
personligen tycker jag att det är skit att jag inte var den som kom på att kränga måntomter till folk :)

annars kan man köpa den tomten som månlandaren står på och kräva nasa på parkeringsagifter hehe, kanske får man en test på den juridiska hållbarheten på certifikatet eller nåt
#45 - 12 december 2003 00:25
"Sverige, men jag är övertygad om att väldigt få i detta landet hade valt alternativet fortsatt fattigdom och misär men med urskogarna kvar."

Men snälla!!!
Det handlar inte om ekonomi utan om hela jordens vara eller icke vara! Visst vi kan skövla alla skogar, döda alla djur och skita ned varenda droppe vatten bara för att få bra ekonomi, det blir toppen!!! Med vad sen??? Vad ska vi göra av alla hemlösa när ingen skog skyddar mot stormen eller vattnet från ovan? Vad gör vi av alla tusentals former av canser som alla får pga föroreningarna? Vart ska vi odla när marken mer och mer förvandlas till öken?
Kommer DU med alla dina pengar och goda ekonomi att hjälpa alla hemlösa och sjuka??? Jag skulle inte tro det...
De som skulle behöva pengar tjänar inte ett ruttet öre på att skogar skövlas eller att naturen utnyttjas till sin sista droppe... det är vi västerlänningar som göder oss feta på andras död och lidande oavsett om vi köper regnskog eller inte. Det är inget fel med använda skog som en ekonomisk källa under förutsättningen att den återplanteras och att det enbart är vissa områden som används för detta bruk, men så är inte fallet idag.
Frågan är kanske om vi idag kanske skulle ha haft större glädje av de svenska urskogarna för att locka turister än vad de hade på 1800-talet när de mejade ner den? Att fälla ett träd tjänar man pengar på 1 gång, att vårda den och visa upp den tjänar man pengar på många gånger! Kortsiktiga lösningar har en förmåga att bli dyra i framtiden och de som får ta skiten är dessa varelser som vi kallar "våra älskade barn", men rent ut sagt är det någon som verkligen älskar sina barn så mycket att de är beredda att göra något för dem? Vem bryr sig när de levande ruttnar bort av alla de sjukdomar vi ger dem pga den dåliga miljön? Det vore mera humant att avliva dem så de slipper lida och så att vi människor som lever här och nu kan bete oss som de svin vi så gärna vill vara... helt utan ansvar för de som lever efter oss!!!

#46 - 12 december 2003 06:19
....märkligt hur en tråd om tomter på månen helt plötsligt handlar om skogarnas vara eller icke vara......[:(!]
#47 - 12 december 2003 14:58
He he he, jag gillar dit förslag Robban. Får nog ta fram månkikaren och se om det ligger något gammalt bråte på min tomt:)
#48 - 26 december 2003 07:13
Ni kan köpa eran tomt på månen...där kan ni bo när all rengskog har blivit fotöljer eller bord!!!!!!

om 60 år så finns det nog ingen skog kvar????
#49 - 26 december 2003 11:02
Ja du GooGoo,det är inte alltid det blir som man har tänkt sig.Det är bra att du står på dig,du gör vad du vill med dina pengar och det skall vi andra skita i fullständigt.Kul inlägg.
MEN! Kjell har helt klart en stor poäng i det han säger.det är något man borde fundera över.
MVH Jörgen
#50 - 26 december 2003 18:32
Tack för det! Det är väl en himla tur att jag får lov att köpa precis vad jag vill och att alla andra kan göra likadant, samt att jag skiter fullständigt i vad alla Ni andra lägger pengar på.
#51 - 9 januari 2004 10:52
Mé risk för att både bli verbalt strimlad å hackad i småbitar så...det där mé att sälja tomter på månen kanske inte é en sån dum idé trots allt !!!!!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,416661,00.html

Oh Månbas Alfa here I come....[:-1][:-1][:-1][:-1]
#52 - 9 januari 2004 11:27
Ursprungligen skickat av jarinen

Inte bara anser vi oss ha rätt att ruta in och våldföra oss på jorden, nu rutas även månen in.

Men grejen är att det gör den inte. Den här killen kan inte sälja bitar av månen, för han äger inte bitar av månen. Det är precis som om jag skulle börja sälja tomter på Antarktis - det är också mark som ingen äger, inklusive jag.
Man köper alltså inte en bit av månen, man köper ett papper där det står att man äger en bit av månen fast man inte gör det. Det är en viss skillnad.

Det finns f.ö. en kille som säljer stjärnor också.

Kjell Fohrman
Administrator
#53 - 9 januari 2004 11:28
Jag väntar bara på att de hittar vatten på Mars, i så fall lägger jag ner zoopet och satsar på ett nytt LÖNSAMT projekt istället. Nämligen att sälja sjötomter på Mars - de ni[:-34].
Man får tacka för tipset - inte för att jag själv kommer att åka vare sig till månen eller mars men pengarna man får in lär väl räcka till att köpa in någon kanarieö. Sedan kan ni sitta här i regn och snöslask med era mars och måntomter medan jag gottar mig i solen[:-88]
#54 - 9 januari 2004 14:23
Kan jag få bli solstolsuthyrare på din Kanarieholm då Kjell ???
*ber snällt*
Och kan mina fiskar få låna en av poolerna att motionera i ????
Kjell Fohrman
Administrator
#55 - 9 januari 2004 14:36
Kan jag få bli solstolsuthyrare på din Kanarieholm då Kjell ??? Och kan mina fiskar få låna en av poolerna att motionera i ????

Sure babe[:X][;)]
#56 - 9 januari 2004 21:59
Man får tacka för tipset - inte för att jag själv kommer att åka vare sig till månen eller mars men pengarna man får in lär väl räcka till att köpa in någon kanarieö. Sedan kan ni sitta här i regn och snöslask med era mars och måntomter medan jag gottar mig i solen

Gör det Du, så åker jag upp till Rebeccas tomt på månen. Sen kan Du sitta där rödmosig salt- och vattenskadad ( de andra skadorna vågar man inte nämna här har jag hört.....) medans jag <b><u>ser ner</u></b> på Dig Din förjolade tjötskalle, he, he! [:-39]
#57 - 12 januari 2004 14:26
Vill man slänga ut pengar för att få ett papper att hänga på väggen så hoppas jag att man har råd med det. Det har funnits nåt liknande för några år sedan med att man kunde döpa en stjärna till sitt eget namn, eller vilken namn man nu ville kalla den. Kommer inte ihåg vad det kostade.

Men när det gäller regnskogarna så vill jag varna. Jag har investerat ca 1000:- i ett regnskogsprojekt, som sedan visade sig vara lika seriöst som måntomterna. Jag hoppar att Kjell har undersökt vad det är han rekommenderar. Om det är ok så kan jag tänka mig att hoppa på.

Mvh Eva - som är med i Greenpeace, har ett fadderbarn och är blodgivare.

Annons