Tomt och ett lagom kaos i fiskrummet ! :(

#1 - 18 januari 2009 17:18
Så nu har jag tömt och rengjort 720 karet helt o hållet och det går enligt planerna, nu ska jag bara få tag i 4 slimlinebitar förhoppningsvis under morgondagen och sen ska det limmas.
Har ju tömt karet för att bänken blitt vattenskadad som det stod på och det var blött under bänken så det känndes rätt att göra detta nu.
Ska åka o handla en bättre begagnad benställning i alu som ska målas svart imorrn och så ska delen till pumpen bytas ut.
Alla fiskarna förutom dom 5 jordätarna från auktionen och guys gamla bujurquina vittata som sjöng på sista versen är kvar och inackorderade i 3 kar här hemma.
Så nu är mitt normalt lagom städade fiskrum ett mindre kaos och så får det nog bli några dagar fram.

Stora frågan är nu om man vågar limma slimlinebitarna i samma rum som fiskarna och dom andra karen står i eller man måste ha det ute i resten av lägenheten för luktens skull.....? :(

Man vill ju inte ha massdöd i karen bara för att det stinker från silikonet här inne.

Om nån e avundsjuk på mitt kaos så bifogar jag lite bilder så blir ni garanterat inte det längre :D
#2 - 18 januari 2009 17:57
Har läst om ditt pumpdevackel i forumet utan att kommentera... kan bara säga att jag lider med dig [B)].
Att tvingas paniktömma ett akvarium - om det så bara är 50 liter - tror jag är alla akvaristers mardröm, så att behöva göra det med ett jätteakvarium måste vara katastrof [xx(][xx(][xx(]...
#3 - 18 januari 2009 18:20
Tycker mig skymta diskus i ena hörnet på sista bilden.. Har du kvar några finingar som du hade för ett par år sen då du flitigt la upp bilder och filmer?
#4 - 18 januari 2009 20:35
Ledsen rick det är en torvpåse :D
Har inga diskus nu men det kanske blir ett gäng i framtiden, ev. när ciklidstämman och diskusgrejset i sthlm händer.
#5 - 18 januari 2009 20:57
-Tycker mig skymta diskus i ena hörnet på sista bilden..
-Ledsen rick det är en torvpåse

Underbart, ni bjöd på kvällens garv:D
#6 - 18 januari 2009 21:19
Hu ja, mitt största akvarium nu för tiden rymmer ju bara 5 liter så en liten vattenläcka där skulle bara bli just - en LITEN vattenläcka... Nä fy för ditt mickel... Plötsligt minns jag varför vårt akvarium rymmer fem liter (innehåller alla räkorna från mässan i Duisburg för 2½ år sen...)
#7 - 18 januari 2009 22:40
Ja då vet man vem man ska kontakta när man behöver låna frigolitlådor. Har bara en kvar och den fick jag igår.
Det är inte rörigt, du har väl koll på var du har grejjerna.

Annons