tofsalger??

#1 - 2 oktober 2008 11:25
Jag har fått ett problem, har fått tofsalger

Finns det någon fisk, mal som äter dessa?
Jag har bara levande födare i mitt kar, + ancistrusmalar, dvärgklogroda. i ett 200l
#2 - 2 oktober 2008 11:56
elinj skrev:

Finns det någon fisk, mal som äter dessa?

Siamesisk algätare.
#3 - 2 oktober 2008 16:48
Undrar om man skulle slå sig in på uthyrningsbranschen när det gäller siameser, ungefär som dom som håller myskankor för bekämpning av små vinbärssnäckor åker man omkring och erbjuder sina tjänster, skulle det bli olagligt eller man vill köra svart kan ju alltid en "blottarock med insidan fylld av fisktransportpåsar fungera, men då får det nog mer bli en leasingvariant..
#4 - 3 oktober 2008 08:21
Gaffel skrev:
Undrar om man skulle slå sig in på uthyrningsbranschen när det gäller siameser, ungefär som dom som håller myskankor för bekämpning av små vinbärssnäckor åker man omkring och erbjuder sina tjänster, skulle det bli olagligt eller man vill köra svart kan ju alltid en "blottarock med insidan fylld av fisktransportpåsar fungera, men då får det nog mer bli en leasingvariant..

Hahaha!
Touche!:D:D
#5 - 4 oktober 2008 15:15
Fast jag skulle nog föreslå dessa istället:
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=275&SOK=1 , Garra pingi
tåligare och glupskare enligt egna erfarenheter, medans mina siameser har legat o latat sig, så har dessa jobbat hårt med att få i sig alla mina tofsalger.....tycker de är finare också :D
#6 - 13 oktober 2008 19:09
Siamesiska algätare hjälper bara till viss del. Noppa tofsalgerna med fingrarna så kommer de åt de inre delen av algen som de verkar gilla.

Effektivare är att minska belysningen till 8-10 timmar/dygn. Det tar lång tid att bli av md dem. Fick tofsalger i mitt 375 kar och det tog nästan ett år att kämpa ned dem.

Annons