Tipspå värmare till 540L

#1 - 28 augusti 2007 17:57
Tills igår hadde jag ett 300w jäger med automatiskt av och på osv. plockade isär den och såg minst ett års korresion, tack å lov hadde det inte nått kablarna.

Men nån som vet en som faktiskt är vattentät å inte som jäger, påstås vara men sanning en annan
#2 - 28 augusti 2007 18:46
Jäger sägs ju vara en av de bättre doppvärmarna. Det blir ju stora tryckskillnader då den värms och kyls ner om vart annat så det finns nog ingen som är helt tät. Testa att sätt den nya helt vågrätt med justerskruven ovanför vattenytan.
#3 - 28 augusti 2007 19:28
Sätt den inte vågrätt, sätt den lodrätt i stället ;)
I övrigt håller jag med MagArne, Jäger är en av de bättre doppvärmarna, ty inget är märke är helt och hållet ofelbart. Ännu en anledning till att inte överdimentionera värmarna för mycket.
#4 - 28 augusti 2007 21:14
Jo dom ska juh ha kvalite, görs juh trots allt av eheim. såg att jag salt fel, var ett 250w och det låg vågrätt pga att jag hadde en sköldpadda fram tills häromdan och hadde då inte mer än 30cm höjd till vattnet och fick då en del av värmarn ovan ytan annars
#5 - 29 augusti 2007 06:00
Hmm, undra vad jag tänkte med där, lodrätt menade jag ju så klart med justerskruven ovanför ytan.
Jag har också en Jäger doppvärmare till mitt 450l, tror den är på 250w den med. Fast jag har bara haft den ett halvår och fungerar bra än så länge.
#6 - 30 augusti 2007 11:43
Jag kör med billighetsmärken...typ Elite.
Funkar toppen....har aldrig haft någe problem med dem...öppnade två här om veckan och såg inte en till skrymelse av vatten, korrison, kondens.
Har nog kört med dem sen de kom ut på marknaden.
Lätta att ställa in tempen på...
Värmaren ska ju helst sitta nära utsrömningen för att få värmen att cirkulera i akvariet.
OBS. Mina värmare är helt under vatten.
#7 - 30 augusti 2007 13:19
Har hört mycket negativt om jäger nu det senaste...! Men själv har jag inte haft problem med deras värmare.

Jag kör dubbla mindre värmare i mitt 540 nu. SÅ har jag lite redundans :)
#8 - 1 september 2007 19:27
Jag köpte denna den här gången
http://www.aquatic-nature.be/2eng_mp-heater.html

Annons