Tips till semesterpassare?

#1 - 10 februari 2007 18:32
Hej, ska till Idre under sportlovet, och har "anlitat" en som ska mata fiskarna.
Men vad ska jag skriva på lappen med instruktioner. T.ex angående mat. Tycker det är svårt. Jag vet inte riktigt hur mycket jag brukar ge i mått. Brukar kunna se om det är lagom. Men hon har aldrig haft fisk i hela sitt liv...:p So, what to do?? [:o]
#2 - 10 februari 2007 18:41
Nu när jag sticker till Danmark V8 så har jag lagt ut snapskoppar med mat i till alla mina akvarium,då kommer grannen in varannan dag och häller i dem i var och ett kar där dem står men det viktigaste är inte maten som dem ska ha det klarar dem utan i en vecka,men om han nu ändå ska in där med post och dylikt så kan han mata dem men det viktigaste tycker jag att pumparna så det flödar vid ytan så dem inte har åkt ner eller nåt sånt.
#3 - 10 februari 2007 18:45
A, smart!! M, skriver att hon ska kolla till utrustning i burkarna oxå...:)
Men jag får väl fixa "portioner" så att det blir enkelt o bara hälla i.
Tack för tipset!
#4 - 10 februari 2007 18:49
Snapskoppar kör jag med efter som jag har många av dem det går förstås med annat också
#5 - 10 februari 2007 19:00
körde med precis samma som stene;) la lite flingfoder och tabletter i en kopp och satte på lite plastfolie. Så var det bara för "vikarien" att hälla i!

/Hans
#6 - 10 februari 2007 19:02
A, jo, fattade de hehe :p

Tog äggkoppar. Det hade vi många av
#7 - 10 februari 2007 19:03
batalionP: A, verkar som alla hade kommit på det utom jag :P
Men nu e de fixat
#8 - 10 februari 2007 21:16
Fungerar det inte med de här weekend eller flera dagars fiskfoder man lägger i? De som lossar lite mat i sänder, är dem inge bra?

=)
#9 - 10 februari 2007 21:21
flerdagars foder är ingen höjdare, risken är att dom gör mer skada än nytta.
Handlar det om 1-2v så klarar sig fiskarna utmärkt utan mat, så länge det inte är yngel iaf.
#10 - 10 februari 2007 21:50
Bara en vecka, säg att dom inte ska mata alls!

Annons