Tips till mitt nya yngelakvarium

#1 - 1 februari 2007 18:39
Har precis skaffat mig ett litet 10 liters kar som jag ska ha black molly yngel i..sen när dom växer till sig får dom hoppa i mitt 180 liters kar.

Jag har en liten pump i så vattnet får syre men ingen doppvärmare kan man klara sig utan de? lampan värmer upp ganska bra ju eller vad tror ni ?
eller vad kostar en doppvärmare till ett så litet kar?
Och så tänkte jag ha lite sniglar i som håller rent från alger
#2 - 1 februari 2007 18:51
lampan räcker nog gott och väl, sen så räcker oftast rumstemperaturen också om den ligger över 20 grader.
#3 - 1 februari 2007 19:37
vad för pump?
hoppas du har filter annars får du byta vatten varje dag om du vill att dom ska växa .. o leva
#4 - 2 februari 2007 10:02
Imorse var de bara 20 grader i vattnet så de får nog bli en värmare åndå
Någon som vet var dom säljer billiga?
Frågade zoo affären i stan men dom skulle ha 250 spänn tyckte de var lite dyrt
#5 - 2 februari 2007 16:20
istället för att göra en ny tråd så frågar jag här.

har med "fixat" ett yngelkar idag, dock så har jag ingen belysning utan detta står jämte mitt vanliga kar, tar fiskarna stryk av att köra med lite mindre belysning, dock dagsljus men de blir ju inte så intensivt som i de stora karet?

var på Zoo affären och kollade på en 17 liters plast akvarium, de ville fan ha 299kr för de skiten, så köpte faktikt en "förvaringsback" i genomskinlig plast på 15 liter för 90kr.... sen grus i botten och en luftpump, vad gör man inte men jag totalvägrar betala 300 spänn för en plastlåda som man kan köpa i närmsta butik för 100lappen.

men frågan är om jag klarar mig utan direkt belysning, värmen är inget problem, den står vid 2 datorer så de håller ca 24 grader.

Annons