Lite fakta om Zoopet - har under de senaste dagarna kollat hur många inlägg som skrivs i Zoopets forum. Varje dygn så skrivs mer än 500 inlägg.
Har ni funderat på att ta en medlems avgift eller dyl. Tror att många gladerligen lägger en slant för att sajten ska frodas och fortleva.
Jag är inte alls emot att betala en slant för att va med på Zoopet men jag har sett på andra sidor att kraven ökat nått enormt. Folk kommer börja kräva bra mycke mer när man betalt för att få vara med osv.
Ja så är det och om man betalar för att läsa på zoopet så har man ju också all rätt att klaga, som det är nu så ser det rätt illa ut om man klagar på något som man fått gratis.
Ett annat alternativ är kanske att börja sälja saker, tex muggar och t-shirts med zoopet-tryck på, som ni har bra marginal på?
Av egen erfarenhet så vet jag att det är mycket svårt att tjäna pengar på detta, snarare brukar det inte ge någor överskott alls utan bara innebära merarbete.
Ni kan importera billiga Eheim filter o trycka Zoopet logga på o sälja dyrare
Vem vill betala mer för ett Eheim-filter bara för att det är en logga på och även om en del skulle vilka det så skulle merförtjänsten helt ätas upp av höga fraktkostnader.