Tips till ev. bänkbyggare! Billigare!

#1 - 5 februari 2005 18:35
Jag är säkert inte först med denna tanke! Men värd att upprepas, tycker jag i allafall. Många vill bygga in sin aluminiumram med dörrar m.m. Det kostar en del om vill bygga med tex. IKEAS köksdörrar. Om man i stället tittar på deras bokhylls sortiment så finns det dörr/dörrpar till ett mycket lägre pris!!!! och jag tror att gångjärn ingår i priset! Det skiljer flera hundralappar!!

Då har man kanske lite pengar kvar till annat eller hur?

MVH
#2 - 5 februari 2005 19:37
Önskar lite beröm, för detta!

"Eget beröm luktar illa" sägs det eller?

Försöker sälja in ideen hos min man [;)]. Han är snickare men ni vet säkert att "skomakarens barn alltid går med trasiga skor"

MVH
#3 - 5 februari 2005 22:33
En grej är dock att gångjärnen och lådorna till ikeas köksskåp är av _mycket_ högre kvalitet än de till deras bokhyllor o dyl.
Ikeas kök är otroligt bra värde, resten av deras möbler... nja.
#4 - 6 februari 2005 09:25
[QUOTE=Azur]En grej är dock att gångjärnen och lådorna till ikeas köksskåp är av _mycket_ högre kvalitet än de till deras bokhyllor o dyl.
Ikeas kök är otroligt bra värde, resten av deras möbler... nja.[/QUOTE]

Smaken är som baken, har absolut inget emot IKEAs möbler å kvaliten kan va dålig på det allra billigaste men det kan man ju undvika

Tack så mycket för tipset!!!! Klart man ska ha beröm för bra idéer :)
#5 - 6 februari 2005 23:00
Jag går själv och funderar på om man inte skulle kunna bygga en tjusig möbel med lite reglar,kantlister och klickgolv. Jag såg parkettlaminat för 69:- /m2.
#6 - 7 februari 2005 22:22
Bra ideé! Plizken!
Det finns skivor som ser ut som sten, men jag vet ej vad de kostar.
Detta kan bli en tråd "Bygg en snygg bänk billigt"

Mvh
#7 - 8 februari 2005 00:36
många komuner har returen av begagnat .där kan man Komma över begangnade lukor billigt om man har tur.bara måla om o bygga
#8 - 9 februari 2005 15:29
Ang. vissa av IKEAs möbler; det brukar ju vara så att man får vad man betalar för men IKEAs möbler är av rätt bra kvalitet, soffor osv... Däremot är det väldigt tråkigt med laminat istället för solitt trä..

Akta er för deras billiga stekpannor (typ två för 79: eller så) för de håller ingen vidare..
#9 - 17 februari 2005 12:28
Mitt blev kanon!

Jag for över till Danmark (bor i skåne) och köpte ett helt nytt 530 l Akvastabil akvarium med ramp i silver (2 000kr billigare än i Sverige ca 4 200skr). Sedan började jag bygga min ställning i reglar 2*3 tum. Kläde utsidan med gips och har nu murat ditt sk "fusktegel". Jag är helnöjd och det blev kanonsnyggt! Ska ta bilder när jag kan och visa här i forumet.

Mvh Jessis
#10 - 17 februari 2005 13:04
[QUOTE=Robot]Ang. vissa av IKEAs möbler; det brukar ju vara så att man får vad man betalar för men IKEAs möbler är av rätt bra kvalitet, soffor osv... Däremot är det väldigt tråkigt med laminat istället för solitt trä..

Akta er för deras billiga stekpannor (typ två för 79: eller så) för de håller ingen vidare..[/QUOTE]

Hemska minnen från deras billiga stekpanna... Köpte en sådan när jag bodde på studenkorridor i Österrike, och skiten ramlade fullständigt sönder och samman! Teflonen försvann väldigt snabbt (undrar om det är farligt att "äta" teflon...) och den plana ytan blev väldigt fort rund. Och allt detta på mindre än ett halvår!
#11 - 17 februari 2005 13:23
Om man nu ska diskutera stekpannor. Så har jag en mkt bra erfarenhet av IKEAs. Köpte en teflonstekpanna för 69:- (stor med glas lock). Det var ett tillf. parti. Det är min favorit stekpanna den är inne på sitt 8:de år. Funkar helt suveränt dessutom på gasolspis!!! (har den på landet)

Nu återgår vi till det tråden handlar om. Jag är mkt nyfiken på hur Jessis bänk blev!!!!
Vart i Danmark handlade du? Finns det något bra ställe Helsingör?

Mvh
#12 - 17 februari 2005 14:37
Jag köpte glaslist och masonitbitar som jag målade vita. Nu har jag vita skjutdörrar på bänken för endast 80 kr. Dessutom så är allt gjort utan att borra i ramen, jag vågar iallafall inte fästa något i en aluminiumram det försvagar för mycket.

Ni som diskuterar ikea luckor till aluminiumställning.....Hur fäster ni dom?
MVH
Magnus
#13 - 17 februari 2005 14:45
Jag tror man bygger in hela aluminiumramen Så man fäster inget i den, typ en stor låda och aluminiumramen innanför.

Mvh

Annons