Tips till er alla om vattenbyte! :)

#1 - 12 oktober 2010 18:52
när ni börjatt fylla upp karet, gå då inte ut i köket o ta hand om maten som är i ungen...för då upptäcker ni tillslut att det börjar porla oroväckande i sovrummet..

har just torkat upp ca 60l vatten på golvet. helvette sikken panik jag har haft nu! hela sovrummet badade!! alla handukar jag hade har jag använt o moppen o t.-hirtar o allt som har nån form avb uppsugningsförmåga...just nu går min lilla hårtork på max för att torka skivan som karet står på o sängstommen. vill ju inte att de ska svälla.

jävlar va klantig jag är

veckans Darwinmedalj till mig....

fan..
#2 - 12 oktober 2010 18:56
tur att du hade alla ingredienser hemma å inte åkte å handla:=D
#3 - 12 oktober 2010 18:57
haha"" a fan. hade ju kunnat vart 60000 gånger värre om man vart lite blondare.
#4 - 12 oktober 2010 18:58
Oh shit....

Tänkt bara skriva att om man äta smågodis och ha det i handen så skall man inte mata med algtabletter samtigt, igår stoppade jag fel hand i munnen, det var inget gott [:-124] med maltabeeltter i munnen.

Back to subject: Vad har du för golv, är det parkett blir det inge kul?
#5 - 12 oktober 2010 19:01
haha bra jobbat du med pia :P

som tur är så är det såndär linolium matta eller vad det heter. så där är det lugnt, vill bara inte att det ska rinna in under lister o in under golvet. o sen står ju akvariet på en typ MDF skiva o den var ju under vatten. så därför står hårblåsen för att torka den nu innan den sväller

a det var tur att det var kuben i sovrummet i inte i vardagsrummet för där är det parket :D
#6 - 12 oktober 2010 19:02
sedär.....

skönt att se att jag inte är ensam om att vara klantig.

hoppas det inte blev några bestående skador.

OT....skaffa småbarn,,,,finns inget som suger så bra som blöjor.....hade räckt med tre st till 60 liter.....

.
#7 - 12 oktober 2010 19:05
ne verkar inte som det blir några kostsamma skador. tur det.

bra tips det där med barn.

ska omedelbums ringa nån o börja jobba på barnskaffandet.
#8 - 12 oktober 2010 19:05
Vi har parkett där jag har akvarierna, så jag har stränga förmaningar om att ALDRIG lämna slangen. Han vill inte lägga om parkett på 50 kvm igen (har nyss renoverat)
#9 - 12 oktober 2010 19:07
hannesc skrev:

ska omedelbums ringa nån o börja jobba på barnskaffandet.

tips....träna först....gärna i flera omgångar......

.
#10 - 12 oktober 2010 19:12
Kensa skrev:

.

Ja, träna mycket innan, oftast när man har blöjbarn så blir det inte så mycket träning ;)
#11 - 12 oktober 2010 19:19
PiaJo skrev:
Ja, träna mycket innan, oftast när man har blöjbarn så blir det inte så mycket träning ;)

sagt det förr, säger det igen, den förste kotten kan man hänvisa till den där kvällen när
man öppnade en vinflaska för mycket, men den andre.....när ?....var ?...hur ?....finns aldrig
ork eller tid.......

.
#12 - 12 oktober 2010 19:26
Jag har bara en......:D
Bilagor:
#13 - 12 oktober 2010 19:28
hannesc skrev:
o sen står ju akvariet på en typ MDF skiva o den var ju under vatten. så därför står hårblåsen för att torka den nu innan den sväller

Jag har bara varit med om att trä börjat svälla när det stått blött. Hade tex. en läcka i köket som gjorde att ett skåp svällde, men där var ju vattentillförseln konstant under en vecka eller kanske två.

Tror inte du behöver oroa dig för att det skall svälla om du torkat upp ordentligt :)
#14 - 12 oktober 2010 19:32
Duktigt! Verkligen duktigt! :p Inga tapeter som blev vattenskadade?
Min största skräck i köket, där vi har gamla papperstapeter. Har redan fått någon liten fläck på dom efter att det stänkte lite när jag skulle vara dukig och leka riktigt akvarist och suga genom slangen när jag skulle slamsuga åt ancistrusynglen. Inget bra tips![:(!]
Bilagor:
#15 - 12 oktober 2010 19:41
Kensa skrev:

.

jag tränar så ofta jag kan :P

Annaica skrev:
Jag har bara varit med om att trä börjat svälla när det stått blött. Hade tex. en läcka i köket som gjorde att ett skåp svällde, men där var ju vattentillförseln konstant under en vecka eller kanske två.

Tror inte du behöver oroa dig för att det skall svälla om du torkat upp ordentligt :)

a fast denna suuuger åt sig vatten ( ja skitdumt att ha under kar då egentligen men det var det jag hade :P ) den har redan svällt en del i kanterna nu men nu blir det inte värre iaf.
o ikeamöbler är ju ofta byggda av spånskivor eller liknande som med suger vatten. men det verkar vara okej nu iaf :P

Miliimli skrev:
Duktigt! Verkligen duktigt! :p Inga tapeter som blev vattenskadade?

Min största skräck i köket, där vi har gamla papperstapeter. Har redan fått någon liten fläck på dom efter att det stänkte lite när jag skulle vara dukig och leka riktigt akvarist och suga genom slangen när jag skulle slamsuga åt ancistrusynglen. Inget bra tips![:(!]

ne inga tapeter skadade. de har fått en jäkla massa vatten på sig genom tiden men ingen skada på dom :P
#16 - 12 oktober 2010 19:42
Uscha, sånt händer lätt. Jag byter med hink i något kar. Och jag har suttit och dagdrömt några ggr medans hinken blir full, och då håller jag ändå i slangen:p

Det kommer inte ut mycket vatten, men såntähra händer för lätt om man inte är å kollar läget hela tiden:p
#17 - 12 oktober 2010 19:45
Haha, jag brukar glömma att kolla hinken! Tänker bara att där fanns lite dynga och där och där och.. Och plötsligt när man tittar på hinken kan man bara konstatera att noway man får ut den till badrummet utan att ha hälften på golvet efter sig... eeller så vaknar man till lagom när det blir vått om tårna :p
#18 - 12 oktober 2010 19:48
mm där är det ju inga problem för mig för jag kör ju med slang till badrummet. men det är kanske det som är har gjort att man blivit oaktsam. nu sätter jag bara i slangen o suger till.sen går det av sig själv. o tömma 100L tar ju en liten stund. så man kanske tar en kaffe o kollar tv. sen kopplar jag ju bara på den på kranen o brassar på. men fylla 100l tar inte lång tid som tömma :P

o jag skulle bara kolla till mina pommes i ungen men "fastna" i köket på nått sätt o plöstligt så slog det mig! HELVETTE!!!

dock spännade syn när det var vattenfall över kar-kanten :P

jävligt bra lodat kar :P haha
#19 - 12 oktober 2010 20:45
Usch och fy! Det undviker man ju helst. Men tur att inget (förhoppningsvis) blev skadat :)
#20 - 12 oktober 2010 21:26
Om man går ifrån karet när man fyller det så rinner vattnet dubbelt så fort som när man tittar på.

Det är bra även med större barn, de använder visserligen inte blöjor längre, men skriker man "ALARM" så kommer de med täcken, handdukar, smutskläder, rena kläder, moppar och hinkar. Sen svär de åt morsan och tar hand om eländet.....
#21 - 13 oktober 2010 04:51
Jag har gjort denna tabbe massor av gånger och är rätt trött på det. Jag har iofs mina akvarier i ett garage med golvbrunn så det är inte så farligt generellt annat än att jag måste skrapa i vattnet i brunnen.

Finns någon bra metod att få vattnet att stängas av vid viss nivå. Eller att om vattnet når viss nivå så kan man leda ut det till brunnen via rör och då vill jag inte börja borra hål i glaset för att ha överrinningsrör.
#22 - 13 oktober 2010 06:09
hannesc skrev:

o jag skulle bara kolla till mina pommes i ungen men "fastna" i köket på nått sätt o plöstligt så slog det mig! HELVETTE!!!

där har vi grundproblemet.......

pommes....äter man sån't så blir hjärnan därefter......dvs antingen bränd i kanterna eller mosig invändigt.....

:D

;)

.
#23 - 13 oktober 2010 06:20
Jag gjorde samma misstag för nån vecka sedan. Skulle fylla 312'an efter vattenbyte. Jag stog där och filosoferade och tittade på mina Baby-Gars, son jagade i akvariumet bredvi....Plötsligt hör jag en av de mindre barnen skriker att det rinner vatten på golvet.......SHIT...In i badrummet och stänger av kranen...men det rann nog ut 40-50 liter på golvet skulle jag tro...men tur nog så har jag plastmatta, eller vad det är...i hallen, så det blev inga bestående skador...Tack och lov för det iaf...

[INDENT]Jag har bara en......[:D]

Snacka om nybörjare :p Jag har 9........;)
[/INDENT]
#24 - 13 oktober 2010 06:30
hannesc skrev:
när ni börjatt fylla upp karet, gå då inte ut i köket o ta hand om maten som är i ungen

hannesc skrev:
o jag skulle bara kolla till mina pommes i ungen

Låter detta verkligen som en person lämplig att skaffa barn.....
#25 - 13 oktober 2010 06:35
eriahl skrev:
Låter detta verkligen som en person lämplig att skaffa barn.....

SÅlänge inte ungarna hamnar i ugnen!
#26 - 13 oktober 2010 08:27
Men håll med om att det är originellt att kolla pommes som redan är i ungen. Då behöver man ju inte bekymra sig förrän de kommer ut andra vägen.
#27 - 13 oktober 2010 09:15
Det där är ju nåt man fasar för när man har något disträ läggning, nära har det varit men än har det gått vägen...

Och om vi nu ändå håller på med tips i genren piniga misstag, lägg vad ni gör inte en tub med pasta avsedd att ta bort asfalt, olja och annat skit från händerna bredvid tandkrämstuben...
#28 - 13 oktober 2010 12:38
Men tänderna blev väl rena ändå???
#29 - 13 oktober 2010 12:40
uppdatering: hårblåsen legat o torkat lister sen igår. tror inte det blivit så stor skada faktiskt :P men fasen vilken skojjig upplevelse :P
#30 - 13 oktober 2010 17:17
Kensa skrev:
sagt det förr, säger det igen, den förste kotten kan man hänvisa till den där kvällen när

man öppnade en vinflaska för mycket, men den andre.....när ?....var ?...hur ?....finns aldrig

ork eller tid.......

.

Måste bara säga att jag är impad av familjer med mer än två barn :P Man tyckte att mycket tid försvann vid första barnet, efter andra barnet inser man att de få timmarna efter läggning består i att göra så lite som möjligt framför tvn :P

Annons