Tips/råd på fiskval

#1 - 12 november 2008 20:49
Ja nu ska jag börja planera mina 3st 200L (sötvatten) och skulle uppskatta lite tips/råd på vilka firrar som kan gå ihop och vilka jag ska strunta i helt. Kom gärna med förslag på andra som kan passa också..
Har surfat mig snurrig nu..

Jag har fastnat nåt enormt för ormhuvud & fengädda.
Enligt uppgift på nätet ska både Channa Gachua & C. Asiatica samt Fengädda (Senegal) kunna fungera (såg dock att enl Zoopet går inte senegal..), men vilken ska man då välja?
Eller finns det något liknande som passar bättre?
[COLOR=black]Thailändsk snabelål är iofs "gullig"[/COLOR]

Gillar även Kameleontfisk, Regnbågsfisk (booseman/randig), Palettciklid, Guramis och Kulfisk..

Har fastnat för långsträckt pansarmal men vilka malar är era favoriter?

Ja, det är väl de tankar som snurrar i skallen just nu..
#2 - 13 november 2008 08:19
Så det är 3stycken 200 liters du ska köra?

Isåfall tycker jag:

1 styck Asien, med Kameleontfisk, räkor, guramis, och pakistanbotior

1 styck Sydamerika, med Kulfisk, långsträckt pansarmal (Dock käkar inte denna alger), 3 ancistrus (Käkar alger och förökar sig), ett gäng sorgmanteltetror, och kanske 2 stycken fjärilsciklider, en hane och en hona.

1 styck monster akvarium, med någon av dom fiskarna du nämnde i början där.
#3 - 13 november 2008 09:30
JojjeN skrev:
Så det är 3stycken 200 liters du ska köra?

Isåfall tycker jag:

1 styck Asien, med Kameleontfisk, räkor, guramis, och pakistanbotior

1 styck Sydamerika, med Kulfisk, långsträckt pansarmal (Dock käkar inte denna alger), 3 ancistrus (Käkar alger och förökar sig), ett gäng sorgmanteltetror, och kanske 2 stycken fjärilsciklider, en hane och en hona.

1 styck monster akvarium, med någon av dom fiskarna du nämnde i början där.

Tack för svaret! Låter ju bra..
Men jag hade fått uppfattningen att kulor princip inte gick att ha med nån annan fisk?
Vad mer går att ha i monsterkaret? Eller måste det vara bara en art?

Skälet till att det blir så här är att jag har en ställning där det högst upp är 2 terrarier med geckos och sen plats för 4 akvarium under. Ett är redan befolkat av diverse levandefödare.. Det var ju det jag hade förra gången (för 15-20år sen) så det karet får va kvar men vill ha "roligare" i de andra..
#4 - 13 november 2008 11:45
Men om du tar kulfisken bland monstrena då, och i "Sydamerika" akvariumet ha
Pansarmalar, fjärilsciklider, och tigerbarber (Inte sydamerika, men snygga, coola, och passar bäst i detta karet)

Annons