hmm om man inte har pedistal vid karet? ... Låt se hur jag gör med min fluval;) drar ur sladden, stänger kranen, kopplar bort slangeheten med en spak, går med filtret till badrummet, lyfter ur stapln med korgar och sköljer det som behövs, stänger filtret, sätter tillbaks slangenheten och öppnar kranarna och vattnet börjar rinna in i filtret och gör det inte det så pumpar jag några gånger med den integrerade pumpspaken, i med sladden...KLART:D
Ahh, en spak fetischist, jag visste väl att det var [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=Magenta][censur ][/COLOR][/SIZE][/FONT] varning på dig!!
Va snabbt det ser ut att gå med fluvall, för ni rengör ju aldrig era slangar, det är väl därför som dom går så satans slött ba..
40% delvattenbyte, pumpen i badkaret o hela den biten, räddade ett STORT malyngel från badkarsbotten(måste missat honom när jag räddade hans 7 polare innifrån filtret för treveckor sedan)vattnade blommorna med akvarievattnet(mycket blommor) planterade lite nya flytväxter..
Pidestal då va e ju ba en metafor, o jag sätter gärna min goa lilla 2213 på pidestal, men upp sko hon när det ska bytas annars blir det blött..
Alla tjatar ju om el o bensinpriser, nu kör ju jag jänk så man får ju höra det gnället hela tiden men hur många watt är din fluval på och vilken modell, för det är inte den gamla 403'an du kör med va?