Tips på var man kan köpa timers?

#1 - 21 januari 2015 13:56
Hej , vill att ljusen går på /av automatiskt börjar bli lite jobbigt o släcka innan man lägger sig ibland är man trött o ibland glömmer man etc , så nu blire timers , någon som har tips var man kan hitta dem?

helst 1 slot , och med flera inställningar så man kan välja när den ska på och av flera gånger under dagen
#2 - 21 januari 2015 14:01
Varuhus, elkedjor, Ikea, Jula mm
#3 - 21 januari 2015 14:13
Ica Maxi tar 39:- för en vanlig timer, köpte själv en igår till Co2 anläggningen.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 21 januari 2015 14:13
Varuhus, elkedjor, Ikea, Jula mm

Ja det är nog svårare att räkna upp var man INTE kan köpa sådana:D.
En liten varning dock - de billigaste (ca. 30 spänn) har ofta lite dålig kvalité och lägger av efter en tid. Se alltid till att du är närvarande (inte alltid, men ofta) när belysningen slås på och av så att du vet att den funkar som den skall
Juwel350
#5 - 21 januari 2015 14:14
Kjell & Company har bra timers.
#6 - 21 januari 2015 14:19
Köpte 3pack på clas ohlsson. Typ 100-129 kr. Men rekommenderas ej. Två av tre jar blrjat surra duktigt efter en tids användning. Den ena efter två dagar den andra ca två veckor. Men annars sköter de sig som de ska ;)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#7 - 21 januari 2015 14:19
Hej!

Biltema har en jättebra digital som man kan ställa dag för dag, olika dagar, helg eller i princip hur man vill. Kanon för sovmornar på helgen. Har funkat utan problem i säkert 6-8 år hos oss.

Styfv, Karlstad
#8 - 21 januari 2015 14:20
tack för alla svar , jo vet att många har det tänkte mer ifall det var några speciella som akvarister använde men vanliga blir bra tror jag finns på clas ohlson~~ för 50 kr köper såna efter jobbet idag o får se hur det blir :D

edit tack för alla svar

styfv låter bra tar nog det isf med tanke på att du haft det över 6 år o de funkat :D tack för tipsen!
#9 - 21 januari 2015 14:52
Jag trodde att det låg något och skallrade mot glaset eller liknande i akveriet, eller obalans i en pump. Efter två veckor kom jag fram till att det var timern. =) Så köp inte för billig! De mekaniska är enkla att ställa in men kan surra, sedan finns det digital men den var rätt bökig jämfört.
#10 - 21 januari 2015 14:56
Tips på tysta timers kan vara bra tycker jag. Alla billiga timers skramlar så mycket. Ör det digitala som gäller?
#11 - 21 januari 2015 15:00
Falconer skrev:
Tips på tysta timers kan vara bra tycker jag. Alla billiga timers skramlar så mycket. Ör det digitala som gäller?

låter som det , får panik av allt som skramlar så det lär inte bli något billigt får fråga i biltema om dem kan garantera att det ej skramlar efter ett tag + så verkar digitala vara dem som kostar lite mer men men bättre köpa något som funkar på 1 gång än hålla på.
#12 - 21 januari 2015 15:13
Hade en billigare timer som var störande men så vände jag upp och ner på den varvid den tystnade. Vintertid har jag nog 20-30 timers igång och ibland är det väl någon som faller ifrån. Men de flesta håller igång. De flesta inköpta när specialpris på 10 kr gäller. :)
#13 - 21 januari 2015 15:19
Denna kör jag med. Fungerar bra och många inställningar. http://www.clasohlson.com/se/Digitalt-kopplingsur/32-8618
#14 - 21 januari 2015 15:33
Nu blev jag nojig att den analoga skulle väsnas då jag har karet i sovrummet, körde och köpte en digital på Biltema precis ;)
#15 - 21 januari 2015 15:59
Krisping skrev:
Nu blev jag nojig att den analoga skulle väsnas då jag har karet i sovrummet, körde och köpte en digital på Biltema precis ;)

hahaha du gjorde min dag , ska dra o göra samma sak nu , tackar för tipset lars ska kolla över den i bilen!
#16 - 21 januari 2015 17:00
blaze1337 skrev:
tackar för tipset lars ska kolla över den i bilen!

Var så god :-). Tycker den är bra då man kan ställa in olika tider för varje dag. Så på helgerna förskjuter jag tiderna då ljuset är tänt en par timmar så det lyser längre på kvällen :-)
#17 - 21 januari 2015 17:30
Ja det är nog svårare att räkna upp var man INTE kan köpa sådana:D.

En liten varning dock - de billigaste (ca. 30 spänn) har ofta lite dålig kvalité och lägger av efter en tid. Se alltid till att du är närvarande (inte alltid, men ofta) när belysningen slås på och av så att du vet att den funkar som den skall

Kan även lägga in en varning för ikeas vanliga dygnstimer (i alla fall den som såldes ungefär 2 år sedan). Köpte ett tvåpack sådana, den ena la av ganska omgående, när jag skulle dra ur den ur urtaget fick jag bara med mig plastlocket...
Oskyddade kontaktbleck kunde man nu ta på.
Har man tex mindre ungar så kan det lätt bli en katastrof om de drar bort höljet och sedan får en stöt.
#18 - 21 januari 2015 21:59
blaze1337 skrev:
Hej , vill att ljusen går på /av automatiskt börjar bli lite jobbigt o släcka innan man lägger sig ibland är man trött o ibland glömmer man etc , så nu blire timers , någon som har tips var man kan hitta dem?

helst 1 slot , och med flera inställningar så man kan välja när den ska på och av flera gånger under dagen
Den här ska du ha;) bästa på marknaden, om jag ska vara lite blygsam:) http://www.clasohlson.com/se/Digitalt-kopplingsur/32-8618
#19 - 22 januari 2015 07:46
tack så mycket för alla tips diabetesen slog till igår när man skulle hem från jobbet så hann ej köpa något men kollat runt lite

eftersom 2 st tipsade om clasohlsons digitala så blir det att jag köper 2 sådana :D får se hur det funkar

tack igen för alla tips

Annons