Tips på typ av bänk

#1 - 18 juli 2004 20:43
Jag skulle vilja ha er hjälp nu.
Lyckas inte hitta ett aluminiumstativ som stämmer överens med mitt akvaries mått. Så nu måste jag komma på en ny lösning?
Har funderat på tegelstenar.

Har ni några tips på vad jag kan göra för att få till en fungerande/stabil inte allt för dyr bänk? Kankse finns billiga bänkar på typ IKEA som håller 160Liter?
Även om ni har tips på vad man ska tänka på när man kör tegelstensvarianten.
#2 - 18 juli 2004 20:54
Gjorde en sökning på lecablock på forumet och vips kom det upp tre sidor med träffar i ämnet. Prova det så får du svar på mer än lecablock och akvariumbord.
Mvh/Jenny
#3 - 18 juli 2004 22:54
Hur stort är akvariumet? Om det inte är allt för stort, så kan du ju bygga en möbel själv. Regelvirke på 2 tum ggr 2 tum håller upp mycket vikt. Bygg en kub med detta virke, som du sedan klär med någon fin skiva. En tock och stabil skiva skruvas med fördel ovanpå denna ram. Gå gärna till någon zoologisk butik och få insperation. Kan även söka efter byggbeskrivningar på sådanna möbler. Det var en norrman som byggde en vacker möbel. Han har byggbeskrivning på webben.
#4 - 18 juli 2004 23:42
Svar i den andra tråden ;)
#5 - 19 juli 2004 13:28
Finns det något tillräckligt snäll med ork att maila mig en utförlig beskrivning + bild på en stabil och funktionell bänk/stativ?
Jag tar emot ALLA förslag.

Beskriv gärna så ett dagisbarn förstår. Jag är inte så inne på detta med hembyggen :)
#6 - 19 juli 2004 13:59
harlequin_male@hotmail.com

Annons