Tips på sand färg till Malawis......?

#1 - 3 februari 2007 08:32
Skulle vara jätte glad om hjälp ang sand.
Har just nu Röd Zebra,Saluosi och Socolofi.2Ancistrus brun+vit.
vad passar bäst i färg på sanden??
Har plockat typ Rådasand finkornig och har i just nu.
Men skulle vilja framhäva dessa fina färger på fiskarna ännu mer.

Jättegärna akvariebilder om ni har att visa!
HazelCR
#2 - 3 februari 2007 08:49
Sanden borde vara helt okey i färgen, iaf tycker jag så, om både rådasand och Biltemas blästersand. Om du inte är nöjd med färgerna på firrarna, så kanske det är lysrören du bör snegla på att byta istället? Kan det vara så?

Ett annat alternativ kan vara att ge fiskarna mat som förstärker deras färger. De fiskarna du nämner, går nog att påverka en hel del med "färgfoder".
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 3 februari 2007 08:51
Kolla sandfotot en bit ner på denna sida http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=67 - det är ju taget vid malawisjön så det bör ju då ha en rätt lämplig färg
#4 - 3 februari 2007 10:33
HazelCR skrev:
Sanden borde vara helt okey i färgen, iaf tycker jag så, om både rådasand och Biltemas blästersand. Om du inte är nöjd med färgerna på firrarna, så kanske det är lysrören du bör snegla på att byta istället? Kan det vara så?

Ett annat alternativ kan vara att ge fiskarna mat som förstärker deras färger. De fiskarna du nämner, går nog att påverka en hel del med "färgfoder".

Hej
tack för svar.
jag har helt OK rör Power-glo samt Aquatic Nature foder.
Det är bara så att jag funderade på svart sand........
för deras fina färger.
#5 - 3 februari 2007 10:34
Kolla sandfotot en bit ner på denna sida http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=67 - det är ju taget vid malawisjön så det bör ju då ha en rätt lämplig färg

fina bilder! tack
#6 - 5 februari 2007 09:55
m73adde skrev:
Hej

tack för svar.

jag har helt OK rör Power-glo samt Aquatic Nature foder.

Det är bara så att jag funderade på svart sand........

för deras fina färger.

Det sägs ju att fiskarna färgar ut bättre emot svart sand sedan hjälper ju själva konstrasten att framhäva färgerna.

Har själv funderat på att byta till svart (har nu blästersand) men när jag tänker på allt bestyr så är jag ganska nöjd som det är nu ändå :)

Annons