Snart sak ja köpa mig ett större kar.:D
Karet är mellan 350-400 L.
[COLOR=red]vad kan man ha mer för fisk i det??[/COLOR]
I dag i mitt gamla kar går det 6 ungdiskusar som snart ska få flytta till det större karet.;):D
ja det borde det, dvärgcikliderna tar ju botten för sig själv mer eller mindre, Skalarerna lär nog inte vara så intresserad i den förutom när det finns mat där. dvärgcikliderna har humöret och skalarerna är större och kan nog säga till om dom får nog av dom små. Det ska nog funka bra!
Edit: Tips på dvärgciklid är ju Apistogramma borellii color, blir mkt fint blå och gul!:)
Jag tillsatte i torsdags fyra stycken unga scalarer för att lätta upp i mitt blåa discusstim:) . Fick dessa i födelsedagspresent inkl lite rötter och växter av min mamma. Snacka om sur min i fredagsmorse då flera av mina kardinaltetror var "borta", fann resterna av en på botten. Visste inte riktigt att sclarerna var såå glupska[:(!] [:(!] ....
Corydoras sterbai tåler godt den temperaturen discusene dine må ha. I tillegg til det så er de også svært vakre - og det kan vel ikke være annet enn bra... :-)
Jag tycker att Corydoras på botten i ett diskuskar är helt perfekt. De tar hand om det som diskusarna inte bryr sig om att äta eller helt enkelt inte hittar.
Dessutom tål de värme bra... och är söta !!
Köp ett litet stim 6-8 st.
Dessutom är de inte romtjyvar ifall det skulle råka bli diskussnusk i baljan !